The Infona portal uses cookies, i.e. strings of text saved by a browser on the user's device. The portal can access those files and use them to remember the user's data, such as their chosen settings (screen view, interface language, etc.), or their login data. By using the Infona portal the user accepts automatic saving and using this information for portal operation purposes. More information on the subject can be found in the Privacy Policy and Terms of Service. By closing this window the user confirms that they have read the information on cookie usage, and they accept the privacy policy and the way cookies are used by the portal. You can change the cookie settings in your browser.
Na podstawie anonimowej ankiety internetowej przeprowadzonej z 1 tys. respondentów przedstawiono ich charakterystykę demograficzną, społeczno-ekonomiczną i przestrzenną, ich stosunek do konopi indyjskich oraz podejmowane przez nich podróże turystyczne (skala, kierunki, miejsca), w trakcie których konsumowano konopie indyjskie. Tego typu wyjazdami turystycznymi zainteresowane było dość liczne grono...
W związku z przywróceniem świetności synagodze Pod Białym Bocianem we Wrocławiu i jej udostępnieniem dla odwiedzających, a z drugiej strony promowaniem tzw. Dzielnicy Czterech Świątyń przez władze miejskie Wrocławia można założyć, że są to atrakcje turystyczne miasta wzmacniające jego wizerunek jako ośrodka wielokulturowości. Celem autorki była charakterystyka demograficzno-społeczna turystów odwiedzających...
W artykule poddano analizie zdjęcia krajobrazów naturalnych rożnych obszarów Polski. Analizowane zdjęcia prezentowały krajobraz: nizinny, wyżynny, pojezierny, górski, wybrzeża klifowego oraz wybrzeża mierzejowego. Wybrano także zdjęcia ze zróżnicowanym krajobrazem naturalnym, a więc łączące rożne krajobrazy. Celem autorki artykułu było uzyskanie odpowiedzi na pytania: czy turyści wyżej cenią krajobraz...
Celem badań ilościowych była analiza roli mediów społecznościowych w marketingu hoteli irańskich za pośrednictwem Internetu. Zastosowano technikę kwestionariuszową na próbie 149 marketerów zatrudnionych w dziale marketingu sieci Parsian International Hotels. Do oceny danych zastosowano program SPSS. Przeprowadzono testy Kolmogorowa-Smirnowa, Cochrana, regresji, według współczynników niestandaryzowanych...
Celem artykułu jest identyfikacja znaczenia benchmarkingu jako źródła innowacji w działalności przedsiębiorstw turystycznych na przykładzie Polskich Linii Lotniczych LOT. Uszczegółowieniem tego celu jest wskazanie działów firmy, które wykorzystały metodę w poszukiwaniu impulsów rozwojowych do stworzenia nowej lub ulepszenia dotychczasowej oferty. Podmiotem badań była linia lotnicza należąca do Star...
Celem artykułu jest analiza treści publikowanych na łamach czasopisma naukowego „Scandinavian Journal of Hospitality and Tourism”, ze szczególnym uwzględnieniem opracowań dotyczących szeroko rozumianego zakwaterowania turystycznego. Materiały źródłowe zostały zebrane podczas kwerendy w bazie Taylor Francis Online1, w której są umieszczane kolejne internetowe wydania czasopisma.
Coraz większa konkurencja na rynku turystycznym pobudza do ciągłego udoskonalenia oferty sprawiając, że jej twórcy sięgają po coraz bardziej wyrafinowane środki. W tym kontekście należy zwrócić uwagę na coraz częściej wykorzystywaną wielozmysłową percepcję krajobrazu gwarantującą wykreowanie interesującego i unikatowego produktu turystycznego. Fakt ten pobudza do ciekawszych doznań oraz większego...
Artykuł jest wynikiem analizy studium przypadku opartego na dwóch najbardziej popularnych portalach internetowych, z których jeden bazuje na technologii Travel 2.0 oraz aplikacji typu UGC i jest to TripAdvisor, podczas gdy drugi został stworzony jako OTA, który również w toku rozwoju przyjął rozwiązanie typu UGC i jest to Booking.com. Analizie poddano treść obu portali dotyczącą obiektów noclegowych...
Stimulated by growing competition in the tourism market, the offer available needs to be continuously enhanced, and as a result those doing the development reach out for increasingly sophisticated measures. An important element in this context is the popular multi-sensory perception of landscape which guarantees that the tourism product created will be interesting and unique. This helps to provide...
This study explores the two most popular travel websites: TripAdvisor, based fully on the Travel 2.0 and UGC application; and Booking.com, which has developed as an online travel agency website but has also absorbed a modern UGC approach. Their content concerning accommodation in Wrocław was analysed and compared to the official tourist statistics provided by both the Central Statistical Office of...
Since the White Stork Synagogue in Wrocław has been restored, opened to visitors and become a part of the so-called District of the Four Faiths promoted by the city council, both the synagogue and its neighbourhood have become tourist attractions which support Wrocław’s image as a multicultural city. Therefore, the aim of the article is to identify the characteristics of tourists visiting the synagogue...
With a quantitative study, this research has aimed to investigate the role of social media in Iranian hotels’ electronic marketing. A questionnaire technique was used on a sample of 140 marketers who work in the Parsian International Hotels’ marketing department. For data evaluation an SPSS program was used. Kolmogorov-Smirnov, Cochran, Regression, Non-standardized coefficients and Standard coefficient...
Set the date range to filter the displayed results. You can set a starting date, ending date or both. You can enter the dates manually or choose them from the calendar.