Serwis Infona wykorzystuje pliki cookies (ciasteczka). Są to wartości tekstowe, zapamiętywane przez przeglądarkę na urządzeniu użytkownika. Nasz serwis ma dostęp do tych wartości oraz wykorzystuje je do zapamiętania danych dotyczących użytkownika, takich jak np. ustawienia (typu widok ekranu, wybór języka interfejsu), zapamiętanie zalogowania. Korzystanie z serwisu Infona oznacza zgodę na zapis informacji i ich wykorzystanie dla celów korzytania z serwisu. Więcej informacji można znaleźć w Polityce prywatności oraz Regulaminie serwisu. Zamknięcie tego okienka potwierdza zapoznanie się z informacją o plikach cookies, akceptację polityki prywatności i regulaminu oraz sposobu wykorzystywania plików cookies w serwisie. Możesz zmienić ustawienia obsługi cookies w swojej przeglądarce.
Differential item functioning (DIF) is one technique for comparing ethnic populations that test makers employ to help ensure the fairness of their tests. The purpose of this ethnic comparison study is to investigate factors that may have a significant influence on DIF values associated with 217 SAT and 234 GRE analogy items obtained by comparing large samples of Black and White examinees matched for total verbal score. In one study, five significant regression predictors of ethnic differences were found to account for approximately 30% of the DIF variance. A second study replicated these findings. These significant ethnic comparisons are interpreted as consistent with a cultural/contextualist framework although competing explanations involving social-economic status and biological contributions could not be ruled out. Practical implications are discussed.