-
Dobbelaere K. (2008), Sekularyzacja. Trzy poziomy analizy. Kraków: Zakład Wydawniczy Nomos.
-
Domaradzki J. (2010), Uniwersalizacja herezji - uniwersalizacja konwersji. Między sekularyzacją i desekularyzacją religii. w: M. Libiszowska-Żółtkowska, S. Grotowska (red.), Religijność i duchowość - dawne i nowe formy. Kraków: Zakład Wydawniczy Nomos: 119-130.
-
Dobroczyński B. (1997), New Age. Kraków: Wydawnictwo Znak.
-
Dobroczyński B. (2009), Kłopoty z duchowością. Szkice z pogranicza psychologii. Kraków: Zakład Wydawniczy Nomos.
-
Dworkin R. (2014), Religia bez Boga. Warszawa: Wydawnictwo Aletheia.
-
Giddens A. (2001), Nowoczesność i tożsamość. "Ja" i społeczeństwo w epoce późnej nowoczesności. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.
-
Gilmartin R.J. (2000), Droga do pełni życia. Jak odnaleźć fizyczny, psychologiczny i duchowy dobrostan. Kielce: Wydawnictwo Jedność.
-
Gołaszewska M. (1995), Poetyka duchowości. w: M. Gołaszewska (red.), Oblicza nowej duchowości. Dyskusja o funkcjach piękna, dobra i prawdy na przełomie tysiącleci. Kraków: Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego: 207-213.
-
Grotowska S. (2010), Uduchowiony rytualizm: seniorzy w organizacjach i wspólnotach rzymskokatolickich. w: M. Libiszowska-Żółtkowska, S. Grotowska, Religijność i duchowość - dawne i nowe formy. Kraków: Zakład Wydawniczy Nomos: 231-261.
-
Grygiel P. (2010), Duchowość (spirytuality) jako przedmiot badań i analiz socjologicznych. Analiza cytowań bibliograficznych. w: M. Libiszowska-Żółtkowska, S. Grotowska (red.), Religijność i duchowość - dawne i nowe formy. Kraków: Zakład Wydawniczy Nomos: 231-261.