The adult education need to be more prepared to open the possibilities for ageing citizens to learn more about the social media and train them in a user friendly method enjoy it. This is a challenging agenda for lifelong learning everywhere in Europe. On the pages below the author divides the text on the following sections: data on the usage of social media, focusing on the Facebook (practically it was not possibility to make an overview on all kind of social media tools, as it is a diverse and fast growing field), data on using the Facebook by age groups, the educational need of aged people internationally, educational needs in Hungary (based on a survey), points concerning to make more accessible the social media ageing people.
Kształcenie dorosłych musi być bardziej przygotowane, by dać możliwości starszemu społeczeństwu, aby uczyli się więcej na temat mediów społecznościowych i szkolić ich w sposób przystępniejszy dla odbiorcy. To jest wyzwanie dla uczenia się przez całe życie wszędzie w Europie. Na stronach poniżej Autor dzieli tekst na następujące sekcje: dane na temat wykorzystania mediów społecznościowych, skupianie się na Facebooku (praktycznie nie było możliwości, aby zrobić przegląd dla wszelkiego rodzaju narzędzi społecznościowych, ponieważ jest to zróżnicowana i szybko rozwijająca się dziedzina), dane dotyczące korzystania z Facebooka według grup wieku, potrzeb edukacyjnych osób w wieku starszym na arenie międzynarodowej, potrzeby edukacyjne na Węgrzech (na podstawie ankiety), odnośnie uzyskania lepszego dostępu do mediów społecznościowych przez osoby starsze.