W świecie pełnym pluralizmu kulturowego dziecko staje przed trudnym zadaniem wyboru różnorodnych wartości, norm, zachowań czy też rytuałów . Wzrasta w kulturowej strukturze rodziny, ale także w środowiskach szkolnych i rówieśni-czych, reprezentujących elementy kultury moralnej ukierunkowanej na wyznawanie określonej wiary . Podejmowanie wyborów to poszukiwanie identyfikacji, poczucia wspólnotowego, przynależności, a jednocześnie odmienności od innych . Dziecko od początku swojego życia poszukuje przynależności do danej grupy społecznej . Dokonuje tego poprzez spotkanie z różnymi przestrzeniami kulturowymi w procesie dorastania .Dzięki temu kształtuje swoją tożsamość społeczną, a wraz z nią tożsamość religijną, która może ulegać modyfikacji w trakcie jego rozwoju i wychowania w środowisku rodzinnym oraz szkolnym . W artykule przedstawiono studium przypadku dziecka 7-letniego, które po doświadczeniu katechezy szkolnej charakteryzuje się większą identyfikacją z wiarą katolicką niż przed okresem rozpoczęcia edukacji . Na podstawie przeprowadzonych badań jakościowych stwierdzono funkcjonowanie elementów życia religijnego dziecka, które nie pochodzą z jego środowiska rodzinnego, ale zostały ukształtowane w rezultacie doświadczania religii podczas katechezy w szkole
In a world full of cultural pluralism, a child faces the difficult task of choosing from a variety of values, norms, behaviours, or rituals . It grows up amid the cultural structure of the family, but also in school and peer environments, representing elements of a moral culture focused on professing a specific faith . Making choices is a search for identification, a sense of community, belonging, and at the same time being different from others . From the beginning of its existence, a child seeks to belong to a social group . It does that by encountering different cultural spaces in the process of growing up . As a result, the child shapes its social identity and with it its religious identity, which may be modified during its development and upbringing in the family and school environment . The article presents a case study of a seven-year-old child who, after experiencing school catechesis, was characterised by a greater identification with the Catholic faith . The qualitative research established the functioning of elements of the child’s religious life which did not come from its family environment, but were formed as a result of experiencing religion during school catechesis .