EXLIBRIS Biblioteka Gerontologii Społecznej > 2019 > 1 (16) /2019 SELECTED ASPECTS OF AGING. POLISH PERSPECTIVE > 81-92
Source
Abstract
Identifiers
journal ISSN : | 2450-0232 |
DOI | 10.24917/24500232.161.6 |
Authors
Keywords
Additional information
Publisher
Fields of science
Bibliography
-
Ali-Haapala, A., Moyle, G., Kerr, G. (2018). Ballet Moves for Adult Creative Health. Stage One – Research Report, Australia. Retrieved from https://www.braceworks.ca/wp-content/uploads/ 2018/04/Queensland-Ballet-Balet-Moves-for-Adult-Creative-Health-report-2018.pdf Banio, A., Banio-Surmiak, J. (2017). Wpływ zajęć tanecznych na wzrost jakości życia osób starszych. Handel Wewnętrzny, 4(2), 5–18. Bugajska, B. (2007). Życie w starości. Szczecin: Wydawnictwo ZAPOL. Chabior, A. (2011). Klub seniora miejscem uczestnictwa kulturalnego i animacji społeczno- -kulturalnej. In Z. Szarota (Ed.), Aktywizacja, rozwój, integracja – ku niezależnej starości, (pp. 73–84). Kraków: Oficyna Wydawnicza AFM. Czerniawska, O. (2000). Drogi i bezdroża andragogiki i gerontologii. Łódź: Wydawnictwo WSHE. Fabiś, A. (2005). Edukacja seniorów – odpowiedź na wymagania współczesności. In A. Fabiś (Ed.), Unowocześnianie procesu kształcenia dorosłych (pp. 33–44). Mysłowice–Zakopane: Wydawnictwo GWSP im. Kardynała A. Hlonda Chabior, A., Fabiś, A., Wawrzyniak, J. (2014). Starzenie się i starość w perspektywie pracy socjalnej. Warszawa: Wydawnictwo Centrum Rozwoju Zasobów Ludzkich. Garcia, V.R.M. (2017). Learning English in the elderly: an analysis of motivational factors and language learning strategies. Brazilian English Language Teaching Journal BELT+. 234–256. DOI: 10.15448/2178-3640.2017.2.28264 EDUCATiONAL OPPORTUNiTiEs FOR sENiORs... 92 Gulanowski, J. (2012). Zaawansowany etap kursu komputerowego dla seniorów – wprowadzenie uczestników w świat Internetu. In E. Jurczyk-Romanowska (Ed.), Trzecia Zmiana. Andragogiczne rozważania na temat projektu @ktywny Senior (pp. 65–76). Radom: Wydawnictwo Naukowe ITE-PIB. Halicki, J. (2006). Społeczne teorie starzenia się. In M. Halicka & J. Halicki (Ed.), Zostawić ślad na ziemi (pp. 255–276). Białystok: Wydawnictwo Uniwersytetu w Białymstoku. Jaroszewska, A. (2013). Gdzie, jak i dlaczego polscy seniorzy uczą się języków obcych?, Języki Obce w Szkole, 4, 89–94. Jurczyk-Romanowska, E. (2012). Motywacje, oczekiwania i postulaty towarzyszące seniorom w podjętej edukacji informatycznej. In E. Jurczyk-Romanowska (Eed.), Trzecia zmiana. Andragogiczne rozważania na temat projektu @ktywny senior (pp. 79–96). Wrocław: Wydawnictwo Naukowe ITE-PIB. Kott, M. (2017). Ruch i choreoterapia jako konieczny element funkcjonowania w okresie późnej dorosłości. Przegląd Biblioterapeutyczny, 1, 67–74. Maruszewski, M. (1970). Mowa a mózg. Zagadnienia neuropsychologiczne. Warszawa: Wydawnictwo PWN. Muszyński, M. (2016). Zmiana pola znaczeń pojęcia edukacja osób starych. Dyskursy Młodych Andragogów, 17, 79–96. Pluta, B., Krzykała, M. & Andrzejewski, M. (2018). Poradnik aktywnego seniora. Retrived from http://lybacka.pl/wp-content/uploads/2018/12/Poradnik-Aktywnego-Seniora.pdf Posłuszna, M. (2012). Aktywność rodzinna i społeczna osób starszych. Nowiny Lekarskie 1(81), 75–79. Raczyk, A., Herbut, A. (2016). Kluby seniora w przestrzeni miasta na przykładzie Wrocławia. Studia Miejskie, 22, 89–101. Skibińska, E. (2007). Proces kształcenia seniorów. Rocznik Andragogiczny 2007, 57–80. Słowińska, S. (2019). Aktywność kulturalna osób starszych pomiędzy autotelicznością a instrumentalnością. Dyskursy Młodych Andragogów, 383–396. Stolarczyk-Zielonka, M. (2010). Lingwistyczne aspekty komunikacji językowej osób starszych. Investigationes Linguisticae, 19, 167–182. Stuart-Hamilton, I. (2000). Psychologia starzenia się. Poznań: Zysk & S-ka. Švec, Š. (2008). Anglicko-slovenský lexikón pedagogiky a andragogiky. Bratislava: IRIS. Szarota, Z. (2009). Seniorzy w przestrzeni kulturalno-edukacyjnej społeczeństwa wiedzy. Chowanna, 2, 77–96. Szarota, Z. (2014). Era trzeciego wieku – implikacje edukacyjne. Edukacja ustawiczna dorosłych 1, 7–18. Szarota, Z. (2015). Uczenie się starości. Edukacja dorosłych, 1, 23–35. Śliwińska, J. (2014). Przetańczyć jesień życia. In K. Hrycyk (Ed.), Zapisać taneczność (pp. 125– 130). Wrocław: Państwowe Pomaturalne Studium Kształcenia Animatorów Kultury i Bibliotekarzy. Wyszkowska, D., Gabińska, M., Romańska, S. (2020). Sytuacja osób starszych w Polsce w 2018 r. Białystok: Urząd Statystyczny w Białymstoku. Retrieved from sytuacja_osob_ starszych_w_polsce_w_2018.pdf Zaorska, Z. (1997). Dodać życia do lat. Lublin: Wydawnictwo Klanza. Zych, A.A. (1999). Człowiek wobec starości: szkice z gerontologii społecznej. Katowice: Wydawnictwo Śląsk.