Serwis Infona wykorzystuje pliki cookies (ciasteczka). Są to wartości tekstowe, zapamiętywane przez przeglądarkę na urządzeniu użytkownika. Nasz serwis ma dostęp do tych wartości oraz wykorzystuje je do zapamiętania danych dotyczących użytkownika, takich jak np. ustawienia (typu widok ekranu, wybór języka interfejsu), zapamiętanie zalogowania. Korzystanie z serwisu Infona oznacza zgodę na zapis informacji i ich wykorzystanie dla celów korzytania z serwisu. Więcej informacji można znaleźć w Polityce prywatności oraz Regulaminie serwisu. Zamknięcie tego okienka potwierdza zapoznanie się z informacją o plikach cookies, akceptację polityki prywatności i regulaminu oraz sposobu wykorzystywania plików cookies w serwisie. Możesz zmienić ustawienia obsługi cookies w swojej przeglądarce.
Nonviolent communication is a communication process developed by an American psychologist Marshall Rosenberg beginning in the 1960s. The psychologist claims that the accurate way of using the language helps people to show understanding, express sympathy and resolve conflicts or differences peacefully as well. Nonviolent communication gives various examples how to express needs without hurting people and assessing them. It is also known as a language of compassion or the „language of the giraffe” in opposition to „jackal’s language”. The article describes numerous sentences expressed differently to indicate how important is the communication without judging and criticizing but based on respect and empathy. Besides, nonviolent communication is very helpful and relevant in education because it simplifies understanding between teachers and students.