Insurance companies in the same way as other service enterprises, should focus in their activities mainly on identification of customer expectations and next on supplying them the products that would satisfy them fully.In case of insurance companies customer satisfaction can be generated at the stage of providing services to the customer (satisfaction with the distribution channel) and product that the customer has purchased (satisfaction with the insurance service purchased). This paper aims at presenting the dependences occurring between the level of satisfaction with the insurance service and the gender, age, place of residence, level of education, income and expenditures on insurance of the respondents.
Towarzystwa ubezpieczeń, jak inne przedsiębiorstwa usługowe, w swoich działaniach powinny skupić się głównie na identyfikacji oczekiwań klientów, a następnie na dostarczeniu im produktów, które będą ich w pełni satysfakcjonowały.W przypadku zakładów ubezpieczeń satysfakcja klientów może powstawać na etapie dostarczenia konsumentowi usługi (zadowolenie z kanału dystrybucji), a także z produktu, który zakupił (zadowolenie z nabytej usługi ubezpieczeniowej). Celem artykułu jest wskazanie zależności, jakie występują między poziomem zadowolenia z usługi ubezpieczeniowej a płcią, wiekiem badanych osób, miejscem zamieszkania, wykształceniem, dochodami i wydatkami na ubezpieczenia.