Serwis Infona wykorzystuje pliki cookies (ciasteczka). Są to wartości tekstowe, zapamiętywane przez przeglądarkę na urządzeniu użytkownika. Nasz serwis ma dostęp do tych wartości oraz wykorzystuje je do zapamiętania danych dotyczących użytkownika, takich jak np. ustawienia (typu widok ekranu, wybór języka interfejsu), zapamiętanie zalogowania. Korzystanie z serwisu Infona oznacza zgodę na zapis informacji i ich wykorzystanie dla celów korzytania z serwisu. Więcej informacji można znaleźć w Polityce prywatności oraz Regulaminie serwisu. Zamknięcie tego okienka potwierdza zapoznanie się z informacją o plikach cookies, akceptację polityki prywatności i regulaminu oraz sposobu wykorzystywania plików cookies w serwisie. Możesz zmienić ustawienia obsługi cookies w swojej przeglądarce.
The authoress asks what is moral identity: is it psychological or only heuristic being; is it normative structure dependent on reason or something dependent on emotional motives; is it a kind of reaction and behavior or a specific indescribable experience? The article shows several philosophical projects to construct moral subjectivity. The authoress claims that both personal identity and moral subjectivity are concepts referring to psychological reality and normative reality. They are useful for social life, law and pedagogy but philosophically controversial. We are part of empirical world and we are universe for ourselves. There are first-person analyses of human conscience and third-person analyses of human character as natural fact. These are two main ways to treat moral subjectivity.