The Infona portal uses cookies, i.e. strings of text saved by a browser on the user's device. The portal can access those files and use them to remember the user's data, such as their chosen settings (screen view, interface language, etc.), or their login data. By using the Infona portal the user accepts automatic saving and using this information for portal operation purposes. More information on the subject can be found in the Privacy Policy and Terms of Service. By closing this window the user confirms that they have read the information on cookie usage, and they accept the privacy policy and the way cookies are used by the portal. You can change the cookie settings in your browser.
Przedstawiono numeryczne badanie zachowania się opływu wody wokół pływającego pojazdu wojskowego. Na podstawie badań literaturowych przedstawiono analityczne podejście do problemu. Do badań numerycznych wykorzystano program Fluent. Otrzymane wyniki porównano z wynikami doświadczalnymi uzyskanymi w laboratorium, podczas badań pojazdu w skali 1:5. Porównanie wyników otrzymanych drogą badań numerycznych...
W artykule przedstawiono wstęp do modelowania wybuchu podwodnego oddziaływującego na pojazd specjalny. Zagadnienie to jest bardzo skomplikowane ze względu na parametry związane z ośrodkiem rozchodzenia się impulsu ciśnienia oraz ze względu na interakcje pomiędzy dwoma ośrodkami Eulera (wody i powietrza) oraz konstrukcji pojazdu.
Przedstawiono wyniki modelowania wpływu oddziaływania fali ciśnienia pochodzącej od wybuchu miny lub IED na człowieka znajdującego się w lekkoopancerzonym transporterze kołowym. Otrzymane wyniki świadczą, że siły i przeciążenia działające na wybrane organy człowieka są tak duże, że mogą skutkować poważnymi obrażeniami. Analizy rozszerzono o badanie elementów hiperelastycznych, które doskonale nadają...
Przedstawiono wyniki wstępnych analiz numerycznych oddziaływania wybuchu bocznego ładunku IED na kabinę pojazdu specjalnego zgodnie z założeniami opracowywanej normy. Na ich podstawie zaproponowane zostaną wytyczne do modyfikacji zaprojektowanego kadłuba poddanemu działaniu ładunku krytycznego mające zapewnić maksymalną ochronę pojazdu oraz znajdującą się w jego wnętrzu załogi przed skutkami ataku...
Przedstawiono wyniki badań oddziaływania fali uderzeniowej na przeszkodę w postaci płyty testowej. Zagadnienie rozpatrywano dwojako: w sposób numeryczny oraz eksperymentalny. W celu przeprowadzenia weryfikacji wyników uzyskanych podczas symulacji wykonano stanowisko do badań eksperymentalnych. Badania obejmowały wybuchy ładunków C4 o równoważniku trotylowym równym 2 kg w odległości 200 mm oraz 400...
Przedstawiono wstęp do modelowania wybuchu na pojazd z uwzględnieniem fali wtórnej oddziaływującej na pojazd. Ze względu na zobrazowanie zjawiska kadłub ciężkiego pojazdu gąsienicowego dostosowano do uwypuklenia zjawiska poprzez pocienienie ścian bocznych. Podobne parametry pancerza bocznego posiadają pojazdy słabo opancerzone stosowane powszechnie na świecie.
Przedstawiono wyniki badań oddziaływania fali uderzeniowej na przeszkody o różnych kształtach: sfery, deflektora, płyty kwadratowej oraz kołowej. Zagadnienie rozpatrywano dwojako: w sposób numeryczny oraz analityczny. Podczas badań określano ilościowo całkowite impulsy siły działające na przeszkody. Następnie dokonano porównania otrzymanych rezultatów oraz zastosowanych metod. Wyniki uzyskane na drodze...
Set the date range to filter the displayed results. You can set a starting date, ending date or both. You can enter the dates manually or choose them from the calendar.