Ponieważ szeroko rozumianemu transportowi towarzyszy nieodłącznie oddziaływanie dynamiczne na otoczenie powodujące drgania mechaniczne fundamentów, podłoża oraz konstrukcji inżynierskich, dążenie do minimalizacji ich szkodliwego działania jest koniecznością i doprowadziło do powstania zarówno nowych konstrukcji urządzeń transportowych o ograniczonej emisji energii wibroakustycznej jak i złożonych układów wibroizolacji stanowiących przeszkodę w rozprzestrzenianiu się drgań do środowiska naturalnego. Zniszczona nawierzchnia na wielu przejazdach zagraża płynności i bezpieczeństwu ruchu samochodowego. Jednym z najbardziej newralgicznych miejsc jest skrzyżowanie drogi dla pojazdów samochodowych z drogą dla pojazdów szynowych, a w szczególności z torowiskiem kolejowym. W pracy przedstawiono symulacje oddziaływań dynamicznych dwóch typów konstrukcji przejazdów kolejowo drogowych. Na ich podstawie określono skuteczność zastosowanego systemu wibroizolacji.
Transport is accompanied by broadly understood inherently dynamic impact on the environment causing mechanical vibrations of foundations, ground and engineering structures. Striving to minimize their harmful effects is a necessity, and led to the development of both new construction transport equipment with limited energy emissions and complex vibroacoustic vibration isolation systems which preclude the spread of vibrations in the environment. Destroyed surface on many journeys threatens liquidity and safety of traffic. One of the most critical locations are a railway crossings. The results of simulations of dynamic interactions of two types of construction of rail road crossings are presented. On this basis, one can determine the effectiveness of the used vibration isolation system.