W czasie minionych 60 lat działalności ITS przebadano tysiące samochodów osobowych. W badaniach drogowych dokonano charakterystyk badanych pojazdów porównując je z danymi producenta i wymaganiami współczesnych im przepisów. Na koniec sporządzano wnioski a eksperci z ITS wydawali opinie czy dany samochód nadaje się do eksploatacji (w niektórych wypadkach produkcji) w polskich warunkach drogowych. Opinie z prac badawczych przechowywanych w ITS są dziś niezwykłym źródłem przy odtwarzaniu dziejów polskiej motoryzacji. W artykule zaprezentowano wyniki badań samochodu osobowego Skoda 110 R, zwanego, który przeszedł badania drogowe w Instytucie Transportu Samochodowego w Warszawie w 1973 r. Z badań tych wynika, że walory funkcjonalne i ekonomiczne tego pojazdu nie były korzystne zwłaszcza jeśli chodzi o poziom hałasu wewnętrznego.
Over the 60 years of activity there have been thousands of cars tested at Motor Transport Institute (ITS). The road tests resulted in compiling characteristics of the vehicles comparing them with the manufacturer's specifications and the requirements of the present legislation. These studies were conducted according to a certain pattern. At the end of the tests the conclusions were drawn and the experts from the ITS issued opinions whether the vehicle is fit for use (in some production cases) in the Polish road conditions. The opinions from the test work, kept at the ITS are now valuable source of information for reconstructing the history of Polish automotive industry. The article presents the tests results of the passenger car Skoda 110 R.. The research shows that functional and economic advantages of this vehicle were not favorable especially when it comes to internal noise level.