Innowacje XXI w., są nową, pozywaną wartością dla przedsiębiorców i klientów, która przejawia się zazwyczaj w postaci nowych wyrobów, technologii, systemów i idei, gwarantujących wysoką rentowność w organizacjach biznesowych, co wymaga sprawności i konsekwencji w prowadzeniu działalności innowacyjnej. Działalność innowacyjna obejmuje wiele działań o charakterze badawczym, technicznym, organizacyjnym, finansowym i handlowym w pełnym procesie tworzenia produkcji i usług, co jest jednym z kluczowych obszarów zainteresowania logistyki. W opracowaniu na podstawie danych źródłowych Głównego Urzędu Statystycznego, oraz autorskiego kwestionariusza podjęto próbę wskazania znaczenia i istoty innowacyjnych rozwiązań innowacyjnych wpływających na działalność i odnoszenie rynkowych sukcesów polskiego sektora małych i średnich przedsiębiorstw.
Innovation XXI c., Are new, sued the value for entrepreneurs and customers, which usually manifests itself in the form of new products, technologies, systems and ideas, which guarantee high profitability in business organizations, which requires efficiency and consistency in the conduct of innovative activity. Innovative activity involves many activities of a research, technical, organizational, financial and commercial full process of creating products and services, which is one of the key areas of interest in logistics. The study based on the data of the Central Statistical Office, and the author of the questionnaire attempted to identify the meaning and essence of innovation innovative affecting the business and referencing Polish market success of small and medium-sized enterprises.