Obsługa bagażu rejestrowanego w porcie lotniczym jest regulowana licznymi przepisami prawnymi krajowymi i międzynarodowymi (Aneks 9 ICAO, Aneks 17 ICAO, Rozporządzenie EU 300/2008, Dyrektywa 96/67/WE). Istotnym problemem praktycznym są częste przypadki zniszczenia, zagubienia lub kradzieży bagażu w trakcie jego obsługi w porcie lotniczym. Skala problemu powoduje konieczność podjęcia skutecznych działań zapobiegawczych w tym zakresie. Proces obsługi bagażu rejestrowanego w porcie lotniczym można rozpatrywać jako łańcuch dostaw, w którym występują krytyczne punkty ryzyka. W związku z tym, na podstawie norm międzynarodowych: ISO 28000 „Bezpieczeństwo łańcucha dostaw” i ISO 31010 „Zarządzanie Ryzykiem – Techniki Oceny Ryzyka” zidentyfikowano zagrożenia i oceniono ryzyka oraz określono założenia dalszych działań.
Operation of hold baggage at the airport is regulated by numerous regulations (Annex 9 ICAO, Annex 17 of ICAO, EU Regulation 300/2008, Directive 96/67/EC). An important practical problem are frequent cases of destruction, loss or theft of luggage during his handling service at the airport. The scale of the problem makes it necessary to take effective preventive action. The process of handling hold baggage at an airport can be considered as the supply chain, where there are some critical control points of risk. Therefore, on the basis of ISO 28000 “Specification for security management systems for the supply chain” and ISO 31010 “Risk Management - Risk Assessment Techniques” has identified and evaluated the risks and assumptions set out further action.