GS1 Polska wraz partnerami przeprowadziła projekt pilotowy, którego celem było zidentyfikowanie potrzeb informacyjnych w branży hotelarsko – gastronomicznej. W jego ramach zdiagnozowano luki informacyjne oraz przetestowano metody ich uzupełnienia. W drugiej fazie natomiast przygotowano prototyp narzędzia informatycznego, które umożliwia agregowanie danych ze wskazanych źródeł informacji Moje GS1 i Brand Bank. Uzyskany za pomocą wypracowanego środowiska organizacyjno– technicznego wynik identyfikacji GTIN-ów w powiązaniu z nazwą produktu, na poziomie 80%, stał się osnową do przygotowania oferty dotyczącej synchronizacji danych podstawowych dla branży.
The Institute of Logistics and Warehousing and GS1 Poland together with several partners performed a pilot project to identify the information needs of HoReCa and Foodservice market. Several information gaps in companie’s data bases were diagnosed within the project and some methods of collecting data were tested. In the second stage of the project the IT prototype tool was developed, to enable companies to aggregate data from specific information sources like Moje GS1 and Brand Bank. The results, obtained by developed organizational environment - technical show that 80% of the products can be identified by their GTIN number in conjunction with the product name. It seems be a good base to develop an offer concerning master data synchronisation for HoReCa market.