Podejście procesowe jest stosowane w wielu przedsiębiorstwach bez względu na ich wielkość, branżę czy specjalizację. Współcześnie jednak stosowanie samego podejścia procesowego w organizacjach nie wystarcza. Przedsiębiorstwa ukierunkowane na osiąganie wymiernych efektów ekonomicznych w okresie długofalowym są zainteresowanie ciągłą poprawą funkcjonowania procesów ale również oceną ich dojrzałości. W artykule przeanalizowano istotę dojrzałości procesowej przedsiębiorstw oraz zaprezentowano przykład zastosowania metody samooceny w ocenie dojrzałości procesowej przedsiębiorstwa. W efekcie przeprowadzonej analizy zidentyfikowano obszary wymagające doskonalenia oraz zaproponowano podjęcie konkretnych działań w celu poprawy poziomu dojrzałości procesowej organizacji.
The process approach is used in many companies regardless of their size, industry or specialization. However nowadays use the same process approach in organizations is not enough. Companies focused on achieving economic effects in long term are interested in continuous improvement the functioning of processes but also the assessment of their maturity. The article analyses the essence of process management maturity assessment and shows an example of the self-assessment method in the evaluation of the process management maturity in the company. As a result of the analysis identifies the areas requiring improvement and proposes specific actions to improve the level of process management maturity.