W niniejszym artykule przedstawiono koncepcję modelu oceny potencjalnej innowacyjności produktowej od strony nakładów dla spółek giełdowych, przy czym przy jego budowie przyjęto, że źródłami danych o działalności innowacyjnej poszczególnych spółek będą. publikowane przez nie raporty roczne i prospekty emisyjne. Celem ustalenia syntetycznych ocen potencjalnej innowacyjności produktowej, od strony nakładów dla poszczególnych spółek, wykorzystano teorię zbiorów rozmytych, co - biorąc pod uwagę różnorodność proponowanych w literaturze kryteriów oceny oraz złożoność problemu, jakim jest innowacyjność produktowa - umożliwi uzyskanie bardziej wiarygodnych wyników, niż wykorzystanie technik opartych na tradycyjnych metodach matematycznych.
This article presents conception of a model of potential product innovativeness assessment from the side of the outlays for companies quoted on stock exchange, while in its construction it is assumed that the sources of data on innovative activities of individual companies will be published in their annual reports and prospectuses. In order to determine a synthetic potential product innovativeness assessments from the side of the outlays for individual companies there have been used the fuzzy sets theory, which, taking into account the diversity of evaluation criteria proposed in the literature and the complexity of the product innovativeness problem, will make it possible to obtain more reliable results than the use of techniques based on traditional mathematical methods.