Silnik szeregowy prądu stałego zasilany z łącznika tranzystorowego, przy wysokiej częstotliwości pzrełączania tranzystorów, większej od 10Khz, stanowi, z uwagi na swoje charakterystyki elektromechaniczne i właściwości, w szczególności dotyczące pracy hamulcowej z rekuperacją energii jakościowo nowy rodzaj napędu pojazdu trakcyjnego. Dla tak wysokich częstotliwości przełączania parametry elektryczne silnika nie zostały dotychczas zidentyfikowane. Identyfikacja tych parametrów, przeprowadzona na przykładzie silnika tramwajowego LT 220; 40 kW; 300 V; 1890 obr./min, jest tematem tego referatu. W celu podwyższenia dokładności odwzorowania impedancji parametry tych funkcji wyznacza się eksperymentalnie dla danego typu maszyny.
A d.c. series motor supplied by the trasistor chopper at high frequency of transistor switching (higher than 10 kHz) is a new kind of traction vehicle drive when considering its electromechanical characteristics and properties dealing withbraking operation with power recuperation. So far electrical parameters of the motor have not been identified for such high frequencies of switching. The purpose of this paper is to identify the above parameters of the tramway motor LT 220; 40 kW; 300 V; 1890 r.p.m. To increase the accurary of the impedance mapping the parameters of the functions are determined in an experimental way for the given type of a motor.