W pracy przedstawiono problem jakości w odniesieniu do procesu tworzenia wartości dla klienta. Zaznaczono, że nowy wiek jest kojarzony w systemach gospodarczych z bezwzględną dominacją klienta na rynku, którego wymaganiom i oczekiwaniom muszą podporządkować się działania przedsiębiorstw. Niektóre z nich przewidziały dużo wcześniej swoją szansę na rozwój skupiając uwagę na rentownych klientach i elemencie konkurencyjności, jakim jest czas. Te przedsiębiorstwa jutra wyznaczyły także ścieżki jakości zarządzania, w których dominuje doskonalenie organizacji. Sukces na rynku mogą osiągnąć jedynie te przedsiębiorstwa, które są w stanie wesprzeć swoje poczynania wynikami rachunku ekonomicznego uwzględniającego koszty i korzyści związane z klientem.
A quality problem respecting a creation process of the customer value was presented. It was stated that the customer of the 21-st century points out firms operations. Therefore the firms must take into account a profit of a client in their activity. The profit of a client means that any undertaking of firms must be examined taking into consideration costs and profits. A competition is also an element of this calculation.