Artykuł jest wprowadzeniem do zagadnienia spełniania wymagań jakościowych i środowiskowych w działaniach stacji samochodowych. Przedmiotem szerszego opracowania jest taka organizacja pracy we współczesnej stacji samochodowej, jaka zapewni oczekiwany i wymagany przez nabywcę właściwy stan techniczny samochodu, gwarantujący bezawaryjną realizację zadań przewozowych, satysfakcję klienta, a obu stronom, jeśli nie ekonomiczny sukces, to wzrost znaczenia i przetrwanie na rynku w warunkach silnej konkurencji. W prezentowanym artykule przybliżono sferę działań stacji samochodowej, określono jej elementy oraz przypisano im zbiór wymagań mogących znacząco wpływać na jakość jej działań. W następnych artykułach będą przedstawione stosowane obecnie rozwiązania i środki organizacyjne gwarantujące spełnianie wymagań stawianych elementom łańcuchów działań stacji samochodowych.
This article is introduction to quality and environmental management in car station. In this part of article describe the area of activities of this car servis, they describe her elements and thev requirements who can in the important way for quality of activities of this station. This document contains information that can assist an organization to identify and assess the environmental aspects of sites and entities to support the transfer of properties, responsibilities and obligations from one party to another.