W artykule opisano wybrane działania marketingowe stosowane przez Uzdrowisko Kopalni Soli "Bochnia" Sp. z o.o. Zaakcentowano wykorzystanie elementów marketingu-mix (produkt, cena, dystrybucja, promocja) w jego działalności, a także opisano logo Uzdrowiska oraz istotę przeprowadzanych badań ankietowych dotyczących jakości obsługi klientów analizowanej Spółki. Scharakteryzowano funkcjonowanie Uzdrowiska Kopalnia Soli "Bochnia" Sp. z o.o., jego historię, infrastrukturę, oferowane produkty oraz zwrócono uwagę na wysoką jakość oferowanych usług, czego dowodem są liczne certyfikaty i nagrody otrzymane przez Uzdrowisko. Ponadto przedstawiono pojęcie marketingu, zaznaczono jego znaczenie w działalności współczesnych przedsiębiorstw, jak również opisano w skrócie jego elementy.
The selected marketing activity used by the Health Resort Salt Mine Bochnia Ltd are described. Use of marketing-mix elements (products, price, distribution, promotion) is stressed, and also the logo of the Health Resort as well as essence of the conducted poll referring to the clients service quality are described. Work of the Health Resort Salt Mine Ltd, its history, infrastructure, offered products are characterized. Attention is drawn to the high quality of the services, what is proved by many certificates and prizes received by the health resort. Moreover the marketing concept is presented, its importance in activity of contemporary enterprises is stressed as well as its elements briefly described.