Analiza perspektyw dla robót przygotowawczych w górnictwie oraz budownictwie drogowym spowodowała podjęcie przez kierownictwo Grupy ZZM-Kopex prac nad własnym kombajnem chodnikowym, który . będąc wyrobem konkurencyjnym na rynku . jednocześnie znajdzie zastosowanie nie tylko w górnictwie podziemnym, ale np. w tunelarstwie, drogownictwie czy w kopalniach odkrywkowych. Efektem tych założeń jest kombajn chodnikowy KTW-200, zaprojektowany jako maszyna mogąca wykonać w skałach o zwięzłości 120 MPa zarówno klasyczne wyrobiska chodnikowe, o wielkościach od ŁP 9 do ŁP 14 oraz prostokątne do zabudowy kotwiowej, jak również tunele autostradowe, których wysokość wymaga urabiania skał do zakresu 5 m. Kombajn KTW-200 został wyprodukowany przez, należący do Grupy ZZM-Kopex, Wamag SA w Wałbrzychu.
The analysis of perspectives for development works in coal industry and civil engineering lead to a decision by the management of ZMM-Kopex Group to undertake works on its own roadheading machine which - being a competitive product on the market - would find the application both in underground hard coal mining, road construction and opencast mines. The roadheader KTW-200 is the effect of those works which was designed as the machine capable to operate in rocks with the compactness of 120 MPa to drive classic roadways of the size from ŁP 9 to ŁP 14 and rectangular entries with rock bolting as well as road tunnels in which the height of rock winning would be up to 5 m. KTW-200 roadheader has been manufactured by Wamag SA company in Wałbrzych belonging to ZZM-Kopex Group.