Beton jest materiałem coraz częściej stosowanym w budownictwie drogowym. Ze względu na możliwości modyfikowania właściwości staje się materiałem uniwersalnym. W budownictwie drogowym, ze względu na warunki pracy konstrukcji, zaleca się stosowanie betonu napowietrzonego o podwyższonej mrozoodporności. W artykule przedstawiono mechanizm podwyższania mrozoodporności poprzez dodanie domieszek napowietrzających oraz warunki pracy konstrukcji betonowych w drogownictwie. Wymogi dotyczące betonu napowietrzonego oraz stosowanie domieszek napowietrzających przedstawiono na tle obowiązujących norm, przepisów i rozporządzeń.
Concrete is a material more often used in road construction. Because of the possibility of modifying the properties of the material, it becomes universal. In road construction, due to the working conditions of construction, it is advisable to use aerated concrete with high resistance to frost. This paper presents a mechanism for increasing the frost resistance by adding aeration admixtures and conditions of work concrete structures in the road. The requirements for aerated concrete and the use of aeration admixtures is shown in the background of existing standards, rules and regulations.