Produkcja, spożycie oraz eksport napojów bezalkoholowych w Polsce w ostatnich latach odznaczały się tendencją wzrostową. Wzrost ten spowodowany był przede wszystkim coraz większą produkcją i konsumpcją napojów bezalkoholowych, co jest wynikiem większej świadomości Polaków i propagowania zdrowego stylu życia. Produkcja wód i innych napojów bezalkoholowych zorientowana jest głównie na rynek krajowy i cechuje się sezonowością. Handel zagraniczny nie odgrywa większej roli w kształtowaniu krajowego rynku napojów bezalkoholowych. Eksport stanowi zaledwie 2% ogółu eksportu rolno-spożywczego, a import tylko 1%. Rynek napojów bezalkoholowych zmienia się i jest bardzo perspektywiczny. Znajomość trendów konsumenckich i umiejscowienie innowacji produktowych są głównym stymulatorem rozwoju sektora napojów bezalkoholowych.
Production, consumption and export of non-alcoholic beverages in Poland in recent years has been marked by a positive trend. This increase was mainly caused by the increasing production and consumption of non-alcoholic beverages, which is the result of greater awareness of Poles and promotion of a healthy lifestyle. The production of water and other non-alcoholic beverages is mainly oriented towards the domestic market and is characterized by seasonality. Foreign trade does not play a major role in shaping the domestic market of non-alcoholic beverages. Export accounts for only 2% of total agri-food exports, and imports only 1%. The non-alcoholic beverage market is changing and is very promising. The knowledge of consumer trends and the location of product innovations is the main “driving force” of the development of the non-alcoholic beverages sector in Poland.