System ruchomej drogi postrzegany jest jako konkurencyjny w stosunku do popularnego i dominującego obecnie transportu drogowego. W artykule założono, że tego typu komunikacja może być traktowana jako 3610 doskonałe uzupełnienie transportu samochodowego. Zaproponowano komunikację typu „ruchoma droga” między Polską a Republiką Czeską i dokonano oceny czy jej uruchomienie, przy udziale transportu drogowego, wpłynęłoby na skrócenie czasu oraz obniżenie kosztów przewozu ładunków w relacji Skandynawia (Norwegia, Szwecja) – Europa Południowa i Środkowa (Włochy, Chorwacja, Węgry) przez polskie porty morskie (Gdynia, Świnoujście) w porównaniu do transportu drogowego
The moving road is seen as competitive in relation to currently popular and dominant road transport. This article assumes that this type of communication can be considered as a perfect complement to road transport. It was suggested a "moving road" between Poland and the Czech Republic and an assessment of whether its launch, with the participation of road, would shorten the time and reduce the cost of transporting goods from Scandinavia (Norway, Sweden) to Southern and Central Europe (Italy, Croatia , Hungary) by the Polish sea ports (Gdynia, Swinoujscie) compared to road transport.