Artykuł przedstawia problematykę znaków drogowych w symulacji wirtualnego świata dla symulatora drogowego AS1200-6, należącego do urządzeń wysokiej klasy. Czytelnikowi zostaje przybliżona w tekście rozwiązania technologiczne wizualizacji wirtualnego otoczenia oraz powiązane z nimi problemy. Przytoczono kwestie związane z stereoskopowym widzeniem obiektów, które ma istotne znaczenie dla kierowców symulatorów, jak i rzeczywistych pojazdów. Dzięki czemu ludzie są wstanie widzieć trójwymiarowo, rozróżniać głębię czy też normalnie bezpiecznie prowadzić pojazd bez narażenia na kolizję lub wypadek. Opisano także problem czytelności znaków spowodowany ograniczeniami sprzętowymi dla danej metody wizualizacji oraz jego rozwiązania praktycznego. Poruszono także kwestie kreacji nowych znaków, które ze względu na złożoną budowę są zagadnieniem trudnym. Wymieniono podstawowe warstwy składowe dla tworzonego znaku pionowego. Wskazano potencjał przyszłego wykorzystywania technologii symulacyjnej do weryfikacji modernizowanych lub nowych dróg.
The article presents the problem of road signs in the virtual world simulation for AS1200-6 road simulator, belonging to high-end devices. The reader is approximate in the text of the virtual visualization technology environment and related issues. Quoted issues related to the stereoscopic vision of objects that is important for drivers simulators and actual vehicles. So that people are able to see three-dimensionally, to distinguish the depth or normally drive safely without exposure to the collision or accident. Also described is the problem of readability of signs due to hardware limitations to the method of visualization and its practical solutions. Discussed were also questions the creation of new signs that because of the complex structure is a difficult issue. Lists the basic component layers for the created vertical signs. It indicated the potential for future use of simulation technology to verify the upgraded or new roads.