Działalność coraz większej liczby przedsiębiorstw nie skupia się wyłącznie na liczeniu zysku. To także świadomość różnorodnych interesariuszy, biorących udział w działalności organizacji, ale także dbałość o stan środowiska naturalnego w coraz większej mierze powoduje, że firmy chcą aby postrzegano je jako odpowiedzialne, nie stwarzające zagrożenia, ale także jako bezpieczne i przydatne społeczeństwu. Norma ISO 26000 prezentuje założenia, w których CSR może być podstawą zrównoważonego rozwoju, czyli realizując jej zasady może osiągnąć równowagę pomiędzy efektywnością i dochodowością, interesem społecznym oraz wykorzystywaniem środowiska.
The activity of increasing number of enterprises not only focuses on counting profits. It is also the aware-ness of the various stakeholders involved in the activities of the organization, but also care of the environment, increasingly makes that companies want to be perceived as being responsible, posing no threat, but also as safe and useful to society. ISO 26000 presents the assumptions in which CSR can be the basis for sustainable development; pursuing its principles can achieve a balance between efficiency and profitability, social interest and use of the environment.