W artykule przedstawiono wyniki badań empirycznych w zakresie wyceny kosztów społecznych zdarzeń drogowych w Polsce w latach 2014-2018. Badania przeprowadzono dwoma metodami: kapitału ludzkiego i kosztów restytucji oraz metodą WTP. Przeprowadzone badania pozwoliły na analizę zmian kosztów społecznych wypadków i kolizji drogowych w Polsce w ciągu ostatnich lat. Wykazano, że dynamika pozytywnych zmian w poprawie bezpieczeństwa ruchu drogowego jest zbyt wolna w stosunku do społecznych kosztów bezpieczeństwa ruchu drogowego w Polsce, które w ostatnim roku drastycznie wzrosły. Zaprezentowane wyniki badań zainspirowały Autorkę artykułu do rozpoczęcia badań nad jakością życia ofiar wypadków drogowych, aby na tej podstawie sformułować rekomendacje w zakresie zarządzania skutkami wypadków drogowych.
The article, on the background of theoretical considerations, presents the results of empirical research on the valuation of social costs of road accidents in Poland in the years 2014-2018.The research was conducted on two methods: human capital with restitution costs and WTP methods. Studies have allowed the analysis of changes in social costs of road accidents and collisions in Poland in recent years. It has been shown that the dynamics of positive changes in the improvement of traffic safety are too slow compared to social costs of road accidents in Poland, which drastically increased in the last year. The presented research results inspired the author of the article to start research on the quality of life of road accident victims in order to formulate recommendations in the field of accident management on this basis.