W artykule przeanalizowano warunki funkcjonowania oraz wsparcia rolnictwa ekologicznego w Polsce na tle tendencji występujących w krajach Unii w tym zakresie. Poddano analizie warunki produkcji i sytuację na rynku produktów ekologicznych w Polsce oraz krajach Unii Europejskiej. Określono potencjalne i realne bariery tynku i handlu produktami ekologicznymi. Przedstawiono zasady prowadzenia kampanii społecznych i na tym tle założenia kampanii rolnictwa ekologicznego. Scharakteryzowano założenia kreatywne, podstawowe cele i przebieg obecnie trwającej w Polsce kampanii rolnictwa ekologicznego finansowanej ze środków Unii Europejskiej.
The aim of this article was to analyze the conditions of functioning and supporting the organic farming in Poland on the background of the tendencies, occurring in the EU countries in this respect. The conditions of production and the situation on the market of eco-friendly products were analyzed in the Poland and other countries of the European Union. Potential and real barriers of the market and the trade in ecological products were determined. Principles of carrying public campaigns were presented and, on this background, of establishing the campaign of the organic farming. Creative assumptions, basic aims and the run of the current campaign of the organic farming,financed from centres for the European Union in Poland were characterized.