Serwis Infona wykorzystuje pliki cookies (ciasteczka). Są to wartości tekstowe, zapamiętywane przez przeglądarkę na urządzeniu użytkownika. Nasz serwis ma dostęp do tych wartości oraz wykorzystuje je do zapamiętania danych dotyczących użytkownika, takich jak np. ustawienia (typu widok ekranu, wybór języka interfejsu), zapamiętanie zalogowania. Korzystanie z serwisu Infona oznacza zgodę na zapis informacji i ich wykorzystanie dla celów korzytania z serwisu. Więcej informacji można znaleźć w Polityce prywatności oraz Regulaminie serwisu. Zamknięcie tego okienka potwierdza zapoznanie się z informacją o plikach cookies, akceptację polityki prywatności i regulaminu oraz sposobu wykorzystywania plików cookies w serwisie. Możesz zmienić ustawienia obsługi cookies w swojej przeglądarce.
The paper reports two studies of the development of false belief reasoning in bilingual Roma children in Bulgaria. No previous work has considered Roma children. Two studies were conducted, and in the second study the Roma children spoke a dialect of Romani that contains evidential markers, as does Bulgarian, their second language. Results reveal no advantage of bilingualism, and similar results with age to that found in other groups across the world. The bilingual group had better understanding of evidentials than the monolingual Bulgarian group, possibly related to the linguistic character of the markings. There is contradictory evidence about the relation of ToM and understanding of evidentiality.
VERSITA Central European Science Publishers, Warsaw, http://versita.com, in cooperation with journal's owner - Faculty of Psychology, University of Warsaw
VERSITA Central European Science Publishers, Warsaw, http://versita.com, in cooperation with journal's owner - Faculty of Psychology, University of Warsaw