Serwis Infona wykorzystuje pliki cookies (ciasteczka). Są to wartości tekstowe, zapamiętywane przez przeglądarkę na urządzeniu użytkownika. Nasz serwis ma dostęp do tych wartości oraz wykorzystuje je do zapamiętania danych dotyczących użytkownika, takich jak np. ustawienia (typu widok ekranu, wybór języka interfejsu), zapamiętanie zalogowania. Korzystanie z serwisu Infona oznacza zgodę na zapis informacji i ich wykorzystanie dla celów korzytania z serwisu. Więcej informacji można znaleźć w Polityce prywatności oraz Regulaminie serwisu. Zamknięcie tego okienka potwierdza zapoznanie się z informacją o plikach cookies, akceptację polityki prywatności i regulaminu oraz sposobu wykorzystywania plików cookies w serwisie. Możesz zmienić ustawienia obsługi cookies w swojej przeglądarce.
The author claims that Leopold Buczkowski's fiction grows out the writer's traumatic experiences during the Second World War. In his novels Buczkowski attempts again and again to describe a trauma which destroys the texture of art and meaning while at the same time issues in the repetitive gestures of creation and formal experiment. In consequence, Buczkowski's art is consistently dialectic and dialogical. It is though a post-Holocaust dialectic which fails to produce a synthesis: disintegration and creation are locked in a strife with no clear winner.