Serwis Infona wykorzystuje pliki cookies (ciasteczka). Są to wartości tekstowe, zapamiętywane przez przeglądarkę na urządzeniu użytkownika. Nasz serwis ma dostęp do tych wartości oraz wykorzystuje je do zapamiętania danych dotyczących użytkownika, takich jak np. ustawienia (typu widok ekranu, wybór języka interfejsu), zapamiętanie zalogowania. Korzystanie z serwisu Infona oznacza zgodę na zapis informacji i ich wykorzystanie dla celów korzytania z serwisu. Więcej informacji można znaleźć w Polityce prywatności oraz Regulaminie serwisu. Zamknięcie tego okienka potwierdza zapoznanie się z informacją o plikach cookies, akceptację polityki prywatności i regulaminu oraz sposobu wykorzystywania plików cookies w serwisie. Możesz zmienić ustawienia obsługi cookies w swojej przeglądarce.
The paper is a study of the development achieved so far and current status of organic food market in Germany as the country in which it is no longer a niche market and where it has become an important segment of the food market. The main focus of the study was placed on the trade aspects of the German market for that group of food products and factors determining it. Eco-food possesses an important position in the German market of food. The turnover in it reached 4.5 billion EUR and is still growing. As a consequence, it still is a market with development potential. The achieved level of sales and continuing dynamics of growth of the market for organic food are consequences of building high ecological awareness among consumers matched by an extensive range of products and their common availability in different forms of sales outlets including networks of trade in such food involving not only the specialist shops but also supermarkets and a very well developed system of communication throughout the entire marketing chain of the market flow of such food products.
VERSITA Central European Science Publishers, Warsaw; http://versita.com, in cooperation with journal's owner - University of Warmia and Mazury in Olsztyn
VERSITA Central European Science Publishers, Warsaw; http://versita.com, in cooperation with journal's owner - University of Warmia and Mazury in Olsztyn