Serwis Infona wykorzystuje pliki cookies (ciasteczka). Są to wartości tekstowe, zapamiętywane przez przeglądarkę na urządzeniu użytkownika. Nasz serwis ma dostęp do tych wartości oraz wykorzystuje je do zapamiętania danych dotyczących użytkownika, takich jak np. ustawienia (typu widok ekranu, wybór języka interfejsu), zapamiętanie zalogowania. Korzystanie z serwisu Infona oznacza zgodę na zapis informacji i ich wykorzystanie dla celów korzytania z serwisu. Więcej informacji można znaleźć w Polityce prywatności oraz Regulaminie serwisu. Zamknięcie tego okienka potwierdza zapoznanie się z informacją o plikach cookies, akceptację polityki prywatności i regulaminu oraz sposobu wykorzystywania plików cookies w serwisie. Możesz zmienić ustawienia obsługi cookies w swojej przeglądarce.
The paper presents the main characteristics of the klezmer music created in Central Europe and developed in Eastern Europe. The repertoire of the klezmer cappela shows the movement of this folk culture to the East and absorbing elements from the people that Jews lived with. At the same time the Jews instrumental professionalism provokes transformations in the thinking of the players and in the structuring of the instrumental folk music in the east European people. On the Balkans the klezmers participate actively in the territory of Romania and Moldova. The contacts with the others more southern nations are usually not direct. The influence of the klezmer and the Gipsy bands on the urban instrumental style in North Bulgaria is obvious. The interactions between klezmer music and rebetiko are also very interesting.