Serwis Infona wykorzystuje pliki cookies (ciasteczka). Są to wartości tekstowe, zapamiętywane przez przeglądarkę na urządzeniu użytkownika. Nasz serwis ma dostęp do tych wartości oraz wykorzystuje je do zapamiętania danych dotyczących użytkownika, takich jak np. ustawienia (typu widok ekranu, wybór języka interfejsu), zapamiętanie zalogowania. Korzystanie z serwisu Infona oznacza zgodę na zapis informacji i ich wykorzystanie dla celów korzytania z serwisu. Więcej informacji można znaleźć w Polityce prywatności oraz Regulaminie serwisu. Zamknięcie tego okienka potwierdza zapoznanie się z informacją o plikach cookies, akceptację polityki prywatności i regulaminu oraz sposobu wykorzystywania plików cookies w serwisie. Możesz zmienić ustawienia obsługi cookies w swojej przeglądarce.
Compared to other areas of psychology, social cognition is somewhat indifferent to the role played by self-interest. In this paper we present a thesis that self-interest is a prominent factor shaping interpersonal perceptions and attitudes. We review several research lines showing the dominance of moral information in person perception and the dominance of competence-related information in self-perception. This research provides indirect support for the idea that self-interest strongly influences person (and self-) perception processes. We also discuss research showing directly the strong influence of self-interest considerations on interpersonal attitudes and liking as well as on more descriptive perceptions including moral judgments.