Serwis Infona wykorzystuje pliki cookies (ciasteczka). Są to wartości tekstowe, zapamiętywane przez przeglądarkę na urządzeniu użytkownika. Nasz serwis ma dostęp do tych wartości oraz wykorzystuje je do zapamiętania danych dotyczących użytkownika, takich jak np. ustawienia (typu widok ekranu, wybór języka interfejsu), zapamiętanie zalogowania. Korzystanie z serwisu Infona oznacza zgodę na zapis informacji i ich wykorzystanie dla celów korzytania z serwisu. Więcej informacji można znaleźć w Polityce prywatności oraz Regulaminie serwisu. Zamknięcie tego okienka potwierdza zapoznanie się z informacją o plikach cookies, akceptację polityki prywatności i regulaminu oraz sposobu wykorzystywania plików cookies w serwisie. Możesz zmienić ustawienia obsługi cookies w swojej przeglądarce.
The above was the front page slogan under which the periodical Public Opinion appeared in the years 1946 - 1948. Its publisher was the Czechoslovak Institute for Public Opinion Research. The monthly was intended for both the professional as for the general public. It was published with 15 to 34 pages. It contained theoretical and methodological articles by foremost Czech sociologist as well as by international representatives of the field. It contains plentiful information about international cooperation between institutes of public opinion research and about Europe and World conferences of the time. In the section 'Research at Home' there appear extended analyses as well as brief reports about current Czech research. The section 'Research Abroad' brings manifold research information concerning both various topics and different countries. The last issue of the monthly appeared in January 1948 and the Institute was abolished in 1950. In spite of the complicated political situation, the publishers and authors of the periodical strove to maintain the journal's profile as a theoretical popularizing periodical in a democratic state.