-
B o c h e ń s k a D., Rozważania nad kategorią „problem życiowy”, [w:] Poradnictwo we współczesnym społeczeństwie. Społeczne i jednostkowe znaczenie poradnictwa, red. A. Kargulowa, M. Jędrzejczak, Wrocław 1982.
-
C z e r n i a w s k a O., Badania biograficzne i ich rola w kształceniu andragogicznym, „Edukacja Dorosłych” 1998, nr 4.
-
F i l i p p S.H., Ein allgemeines Modell zur Analyse kritischer Lebensereignisse, [w:] Kritische Lebensereignisse, red. S.H. Filipp, München 1981.
-
J o h n s o n D.W., M a t r o s s R.P., Metody modyfikacji postaw, „Nowiny Psychologiczne” 1985, nr 4-5.
-
K w i e c i ń s k a-Z d r e n k a M., Aktywni czy bezradni wobec własnej przyszłości?, Toruń 2004.
-
L a z a r u s R.L., Paradygmat stresu i radzenia sobie, „Nowiny Psychologiczne” 1986, nr 3-4.
-
S c h l ö s s b e r g N., Counseling Adults in Transitions – Linking Practice with Theory, [w:] J. G u i c h a r d, M. H u t e a u, Psychologia orientacji i poradnictwa zawodowego, Kraków 2005).
-
S c h ü t z e F., Trajektorie cierpienia jako przedmiot badań socjologii interpretatywnej, „Studia Socjologiczne” 1997, nr 1 (144).
-
S ę k o w s k a M., Błędne koło współuzależnienia, „Harm Reduction” 2003, nr 2.
-
S t r a ś-R o m a n o w s k a M., O metodzie jakościowej w kontekście rozważań nad tożsamością w psychologii, [w:] Metody jakościowe w psychologii współczesnej, red. M. Straś-Romanowska, Wrocław 2000.