Serwis Infona wykorzystuje pliki cookies (ciasteczka). Są to wartości tekstowe, zapamiętywane przez przeglądarkę na urządzeniu użytkownika. Nasz serwis ma dostęp do tych wartości oraz wykorzystuje je do zapamiętania danych dotyczących użytkownika, takich jak np. ustawienia (typu widok ekranu, wybór języka interfejsu), zapamiętanie zalogowania. Korzystanie z serwisu Infona oznacza zgodę na zapis informacji i ich wykorzystanie dla celów korzytania z serwisu. Więcej informacji można znaleźć w Polityce prywatności oraz Regulaminie serwisu. Zamknięcie tego okienka potwierdza zapoznanie się z informacją o plikach cookies, akceptację polityki prywatności i regulaminu oraz sposobu wykorzystywania plików cookies w serwisie. Możesz zmienić ustawienia obsługi cookies w swojej przeglądarce.
Segment ładunków całopojazdowych (FTL) stanowi większą częśc europejskiego rynku transportu drogowego. Branża jako całość jest bardzo zdecentralizowana.
W Polsce na 100 km dróg przypada jedynie 0,7 stacji ładowania, co plasuje nas na piątym od końca miejscu w całej UE. Dla porownania w Holandii jest ich 64,3, a w Portugalii - 24,9.
Pobieranie wysokich opłat za korzystanie z infrastruktury kolejowej, a koszty tych oplat to 20-25% wszystkich kosztów przewoźników, w sytuacji możliwości bezpłatnego korzystania z dróg publicznych przez konkurentów kolei, doprowadziło do ogromnej zapaści w przewozach kolejowych, a w szczególności w zakresie przewozów ladunków.
Przewidujemy, że rok 2023 może być rokiem spowolnienia: zmniejszy sie podaż i popyt, będzie trochę mniej transakcji. Wierzymy jednak, że ta korekta nie będzie bardzo głęboka. Uważam, że rynek magazynowy dość szybko wróci na ścieżkę wzrostu, bo ma zdrowe fundamenty.
Większośc z nas dokonuje połowy swoich zakupów w internecie, naturalne jest więc, że liczba opakowań rośnie. W FM Logistic w 2022 roku liczba obsługiwanych zamówień e-commerce zwiększyła sie o około 40 proc.
Kraków postawił na zeroemisyjne autobusy w trosce o środowisko i czyste powietrze. Przemieszczanie z użyciem energii elektrycznej można realizować także za pomocą np. hulajnogi czy rowerów elektrycznych - rozmowa z prof. Jackiem Majchrowskim.
W 2021 roku liczba zainstalowanych robotów na świecie wzrosła rok do roku o 30% w samej UE o około 25%, przyrost w Europie Środkowej i Wschodniej wyniósł prawie 50%, a Polska wyróżnia się na tym tle ze wzrostem ponad 50% - mówi w rozmowie z Januszem Mincewiczem dr Agnieszka Tokaj-Krzewska, zastępca dyrektora w Biurze Dyrektora Centrum w Narodowym Centrum Badań i Rozwoju.
Koszty utrzymania pełnej zdolności operacyjnej dla produktów wymagających kontrolowanej temperatury, jak żywność, mogą - w różnych wariantach - być wyższe od kilkudziesięciu do nawet czasem ponad stu procent, niz przy tzw. zwykłych magazynach, czy środkach transportu.
Dążenie do automatyzacji pracy w magazynie to od kilku ostatnich lat mocno wytyczony kierunek transformacji logistycznych. To trend, którego celem nadrzędnym jest podniesienie wydajności, ale też jakości realizowanych procesów logistycznych.
Już ponad 90% zleceń przewozowych firmy Dachser w Polsce pochodzi z elektronicznych źródeł, w tym z portalu eLogistics. To dowód na to, że to narzędzie nie tylko dobrze spełnia oczekiwania klientów, ale także znacząco podnosi efektywność obsługi logistycznej.
Rozmowa z Piotrem Kurowskim, Product Managerem Comarch WMS i Comarch POS dotycząca nowoczesnych rozwiązań informatycznych i automatyzacji w polskiej logistyce.
Logistyka w branży handlowej jest elementem, który warunkuje wielkość potencjału sprzedażowego firmy - rozmowa z Jackiem Kujawą, prezesem LPP Logistics.
Podaj zakres dat dla filtrowania wyświetlonych wyników. Możesz podać datę początkową, końcową lub obie daty. Daty możesz wpisać ręcznie lub wybrać za pomocą kalendarza.