The Infona portal uses cookies, i.e. strings of text saved by a browser on the user's device. The portal can access those files and use them to remember the user's data, such as their chosen settings (screen view, interface language, etc.), or their login data. By using the Infona portal the user accepts automatic saving and using this information for portal operation purposes. More information on the subject can be found in the Privacy Policy and Terms of Service. By closing this window the user confirms that they have read the information on cookie usage, and they accept the privacy policy and the way cookies are used by the portal. You can change the cookie settings in your browser.
Celem artykułu jest analiza znaczenia społecznej odpowiedzialności w biznesie jako modelu zarządzania w kierunku zrównoważonego rozwoju w przedsiębiorstwach logistycznych. Zwrócono uwagę, że zachodzące zmiany w gospodarce wręcz wymuszają innowacyjne rozwiązania w działalności biznesowej przedsiębiorstw. Szczególną uwagę zwrócono na zarządzanie firmami logistycznymi, w których centralne miejsce zajmuje...
Przedstawiono aspekt społecznej odpowiedzialności jako idei zrównoważonego rozwoju oraz troski o poprawę jakości życia i zachowania zasobów i walorów przyrodniczych. Dynamicznie rosnąca produkcja i konsumpcja wywiera coraz wyraźniejszy wpływ na środowisko. Istnieje silne negatywne powią- zanie między wzrostem gospodarczym a szkodliwymi dla środowiska skutkami konsumpcji, wykorzystania zasobów naturalnych...
Celem badań było przedstawienie zależności pomiędzy efektywnością ekonomiczną a społeczną odpowiedzialnością w agrobiznesie. Badania dotyczyły mikro, małych i średnich podmiotów gospodarczych z obszarów wiejskich. Skupiono się na analizie niepowodzeń realizacji celów i priorytetów społecznej odpowiedzialności, które w praktyce często kolidują z efektami ekonomicznymi. Podkreślono rozproszone korzyści...
Celem badań była ocena rozwoju społecznej odpowiedzialności biznesu (Corporate Social Responsibility – CSR) w przedsiębiorstwach agrobiznesu. Dokonano analizy praktycznego wdrażania zasad i rozwiązań z zakresu modelu społecznej odpowiedzialności oraz zrównoważonego rozwoju w przedsiębiorstwach agrobiznesu. Przedstawiono inicjatywy przedsiębiorstw prospołecznie zorientowanych, wdrążających standardy...
Celem artykułu było ukazanie specyfiki CSR w środowisku, określenie zakresu polityki środowisko w badanych przedsiębiorstwach agrobiznesu oraz identyfikacja obszarów wpływu na środowisko naturalne przedsię- biorstw. Badania zostały przeprowadzone w 2011 r. za pomocą kwestionariusza ankiety i obejmowały 137 przedsię- biorstw agrobiznesu. Zaprezentowane w tym opracowaniu wyniki badań, dotyczące dbałości...
Dokonano analizy modelu społecznej odpowiedzialności oraz zrównoważonego rozwoju w agrobiznesie. Podjęto próbę scharakteryzowania potrzeb społecznych, co do sposobów produkcji i jakości żywności, świadomości konsumpcyjnej oraz kierunków rozwoju koncepcji społecznej odpowiedzialności w agrobiznesie.
Celem artykułu było przeanalizowanie etycznego aspektu funkcjonowania firm rodzinnych jako trwałego elementu przewagi konkurencyjnej. Podjęto próbę analizy, dlaczego firmy rodzinne są długowieczne i dlaczego wyróżniają się na rynku. Przedstawiono ideę oraz cechy przedsiębiorstw rodzinnych jako firm z wieloletnią tradycją, których model zarządzania opiera się na wartościach.
Celem artykułu było przeanalizowanie etycznego aspektu funkcjonowania firm rodzinnych jako trwałego elementu przewagi konkurencyjnej. Podjęto próbę analizy, dlaczego firmy rodzinne są długowieczne i dlaczego wyróżniają się na rynku. Przedstawiono ideę oraz cechy przedsiębiorstw rodzinnych jako firm z wieloletnią tradycją, których model zarządzania opiera się na wartościach.
Dokonano analizy modelu zarządzania przez wartości w organizacji, podjęto próbę odpowiedzi na pytanie jak należy rozumieć model zarządzania przez wartości oraz w jaki sposób ustalane są wartości w organizacji i jak łączy się je z celami strategicznymi.
Przedstawiono ideę koncepcji cross-compliance w rolnictwie (przedsiębiorstwie rolniczym) jako element i źródło budowania przewagi konkurencyjnej na globalnym rynku. Podkreślono ważność zagadnienia jako narzędzia w tworzeniu pozytywnych relacji z interesariuszami i rywalizacji z konkurentami na rynku przez tworzenie pozytywnego wizerunku i działania ku dobru ogólnospołecznemu.
Celem niniejszej pracy jest rozpoznanie stanu i zmian w poziomie kapitału ludzkiego użytkowników indywidualnych gospodarstw rolnych z województwa mazowieckiego oraz ukazanie zależności pomiędzy poziomem kapitału ludzkiego rolników a wynikami ekonomicznymi kierowanych przez nich gospodarstw.
Celem pracy jest ukazanie ważności wiedzy zawodowej i ogólnej w uzyskiwaniu satysfakcjonujących dochodów rolniczych jak i pozarolniczych oraz znaczenia wiedzy jako determinanty rozwoju gospodarstw rolnych. Ukazano przy tym specyficzny jej charakter, odróżniający ją od innych (tradycyjnych) czynników produkcji. Zobrazowano poziom wiedzy polskich rolników z woj. mazowieckiego.
Conception of Corporate Social Responsibility (CSR) is relatively not enough known, however, it swindles meanings, particularly when in day of technological progress and necessity of cooperation of different group of economic subject exists complicated global economic system. Interest grows theme permanently, because all people should be conscious, that taking care of behaviour of balance in economic...
Set the date range to filter the displayed results. You can set a starting date, ending date or both. You can enter the dates manually or choose them from the calendar.