The Infona portal uses cookies, i.e. strings of text saved by a browser on the user's device. The portal can access those files and use them to remember the user's data, such as their chosen settings (screen view, interface language, etc.), or their login data. By using the Infona portal the user accepts automatic saving and using this information for portal operation purposes. More information on the subject can be found in the Privacy Policy and Terms of Service. By closing this window the user confirms that they have read the information on cookie usage, and they accept the privacy policy and the way cookies are used by the portal. You can change the cookie settings in your browser.
Celem artykułu jest zbadanie i przedstawienie nowych uwarunkowań realizacji projektów unijnych w obszarze zdrowia w okresie programowania 2014-2020, zbadanie genezy i źródeł powstałej problematyki racjonalizacji zasobów w systemie ochrony zdrowia, oraz sformułowanie zaleceń praktycznych dla beneficjentów środków z funduszy europejskich, realizujących projekty w zakresie infrastruktury i kadr w obszarze...
W artykule przedstawione zostały systemy automatycznej identyfikacji oraz podstawowe elementy systemu optycznej automatycznej identyfikacji; dokonano charakterystyki oprogramowania do obsługi magazynu z wykorzystaniem kodów kreskowych wraz z ilustracją jego funkcji i możliwości; zidentyfikowano etapy organizacyjne wdrożenia modułu systemu informatycznego wspomagającego obsługę gospodarki magazynowej;...
W artykule przeprowadzono analizę realizacji projektów mikro, małych i średnich przedsiębiorstw (MMŚP) bezpośrednio dofinansowywanych w ramach działania 1.2 Regionalnego Programu Operacyjnego województwa śląskiego na lata 2007-2013. Analizę przeprowadzono w przekroju: ilościowym, wartościowym, sektorowym projektów, a także z punktu widzenia osiągania wskaźników docelowych Programu. Zidentyfikowano...
W artykule opracowano etapy modelowania i symulacji systemu zarządzania procesem kształcenia na uczelni, na które kolejno składają się: określenie celów, kryteriów i ograniczeń funkcjonowania systemu; budowa ogólnego modelu systemu; modelowanie czynników i relacji przyczynowo-skutkowych elementów systemu; iteracyjne eksperymentowanie symulacyjne na modelach, uwzględniające sprzężenia zwrotne w celu...
W artykule sformułowano uwarunkowania innowacyjności usług edukacyjnych oraz cechy innowacyjnej uczelni. Dokonano próby rozpoznania i typologii przykładowych innowacji na uczelni, ukierunkowanych na kształtowanie zachowań organizacyjnych, komunikacji ze studentem i otoczeniem, a także w samym przedmiocie i sposobie świadczenia usługi edukacyjnej.
W artykule przedstawiono cele edukacji w świetle wytycznych unijnych i krajowych, zbadano trendy demograficzne w przedziale wiekowym szkół ponadgimnazjalnych w Polsce i województwie śląskim do 2035 roku, przeanalizowano plany zadań naborowych i ich wykonanie w latach 2009-2012 na przykładzie miasta Zabrze. Na tej podstawie sformułowano główne wyzwania szkolnictwa ponadgimnazjonalnego w Polsce, jak:...
W artykule dokonano syntezy pojęcia jakości usługi edukacyjnej na poziomie szkoły średniej, składowych i czynników mających wpływ na jakość edukacji szkolnej oraz dokonano identyfikacji w układzie hierarchicznym obszarów problemowych zarządzania jakością kształcenia. Ewaluacja jest narzędziem badania jakości kształcenia stosowanym w szkołach (badanie rezultatu), które jednak nie ingeruje w aspekty...
W artykule przedstawiono stan wdrażania Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego (PRO WSL) 2007-2013, w tym stan wdrażania projektów kluczowych. Pokazano pozytywne i negatywne aspekty procesów organizacyjnych oraz procesów finansowania kluczowych projektów.
W artykule podjęto próbę konceptualnego sformalizowania czynników procesu kształcenia oraz oceny jakości wykształcenia absolwentów szkół wyższych. Przedstawione podejście jest podstawą do opracowania modeli matematycznych w systemie zarządzania jakością kształcenia. Wprowadzenie mierzalnych ilościowo właściwości jakości absolwenta wraz z ustaleniem ich funkcjonalnych zależności w relacji do ilościowych...
W artykule zaproponowano ekonomiko-matematyczny model podziału zasobów uczelni. Model daje takie przedstawienie systemu zarządzania uczelnią, przy którym obecne zasoby wykorzystuje się w najlepszy sposób pod względem osiągania końcowych celów jakościowego poziomu kształcenia. Dla rozwiązywania zagadnienia na przykładzie podziału zasobu czasu wybrano i opisano metodę programowania dynamicznego z wykorzystaniem...
W artykule przedstawiono przegląd metod oceny jakości kształcenia w szkole wyższej. Sformułowane zostały wymogi do kryterium oceny jakości kształcenia, zaproponowano mierzalne ilościowo kryterium oraz uzasadniono przydatność wybranego kryterium do mierzenia poziomu jakości kształcenia. Zaproponowano również zasobowo-docelowy model oceny systemu kształcenia w szkole wyższej, a kryterium oceny jakości...
Wysoki image marki szkoły wyższej jest budowany i kreowany poprzez podnoszenie jakości wyniku procesu kształcenia. Natomiast jakość wyników jest uzależniona od jakości procesów zacłiodzącycłi na uczelni. A zatem, należy budować system zarządzania jakością procesów, zgodnie z normami ISO. Miarą jakości tych procesów jest stopień gwarancji tego, że nadane usługi będą odpowiadać wymaganiom klientów....
Część funkcjonalna systemu zarządzania szkolą wyższą składa się z dwóch obszarów: zarządzania administracyjnego i zarządzania procesem nauczania. Zarządzanie administracyjne zawiera podsystemy funkcjonalne: student, kadra, dydaktyka, kanclerz, nauka oraz finanse. Zarządzanie procesem nauczania zawiera podsystemy funkcjonalne: pomoce naukowe, przypadki, oprogramowanie dydaktyczne, nauczanie na odległość,...
System edukacji winien być podporządkowany głównym celom funkcjonowania uczelni, mianowicie celom jakościowego kształcenia młodych ludzi. A zatem, występuje problem wyboru kryterium przydatnego do oceny poziomu kształcenia (jakości) oraz problem skutecznego i sprawnego zarządzania tym systemem w kierunku osiągania celów. Proponowany przez autora system oceny i podwyższenia jakości kształcenia oraz...
Set the date range to filter the displayed results. You can set a starting date, ending date or both. You can enter the dates manually or choose them from the calendar.