Serwis Infona wykorzystuje pliki cookies (ciasteczka). Są to wartości tekstowe, zapamiętywane przez przeglądarkę na urządzeniu użytkownika. Nasz serwis ma dostęp do tych wartości oraz wykorzystuje je do zapamiętania danych dotyczących użytkownika, takich jak np. ustawienia (typu widok ekranu, wybór języka interfejsu), zapamiętanie zalogowania. Korzystanie z serwisu Infona oznacza zgodę na zapis informacji i ich wykorzystanie dla celów korzytania z serwisu. Więcej informacji można znaleźć w Polityce prywatności oraz Regulaminie serwisu. Zamknięcie tego okienka potwierdza zapoznanie się z informacją o plikach cookies, akceptację polityki prywatności i regulaminu oraz sposobu wykorzystywania plików cookies w serwisie. Możesz zmienić ustawienia obsługi cookies w swojej przeglądarce.
Spacecraft electrical power subsystems require continuous monitoring, ground supported analysis of performance, and ground intervention to provide power management and fault correction. An interplanetary fly-by mission to the outer planets necessitates long periods of relatively low activity between encounters. It would be desirable to minimize ground access and support during these times if it can be shown that power management and fault removal functions can be implemented economically and reliably within the power subsystem flight equipment. This paper describes the interim results of a study to develop the techniques and implementation methods to provide a power subsystem capable of autonomous fault correction and power management. Each subsystem element is analyzed to define failure modes and failure characteristics which permit identification of fault correction methods. Fault protection concepts for each classification of loads are formulated to provide a high probability of delivering power to the load yet protect the power subsystem in the event of a load fault. The Mariner Jupiter/Saturn power subsystem elements formed the baseline for this study.