Serwis Infona wykorzystuje pliki cookies (ciasteczka). Są to wartości tekstowe, zapamiętywane przez przeglądarkę na urządzeniu użytkownika. Nasz serwis ma dostęp do tych wartości oraz wykorzystuje je do zapamiętania danych dotyczących użytkownika, takich jak np. ustawienia (typu widok ekranu, wybór języka interfejsu), zapamiętanie zalogowania. Korzystanie z serwisu Infona oznacza zgodę na zapis informacji i ich wykorzystanie dla celów korzytania z serwisu. Więcej informacji można znaleźć w Polityce prywatności oraz Regulaminie serwisu. Zamknięcie tego okienka potwierdza zapoznanie się z informacją o plikach cookies, akceptację polityki prywatności i regulaminu oraz sposobu wykorzystywania plików cookies w serwisie. Możesz zmienić ustawienia obsługi cookies w swojej przeglądarce.
In the context of sedentary middle-aged adults, the present study examined the relationships among domain-specific and global levels of self-esteem over the course of a 20-week exercise program. Additionally, the roles played by physical fitness, body composition, self-efficacy, and exercise participation as possible contributors to changes in physical self-worth were examined. Significant improvements in self-esteem at all levels were discovered with global esteem, physical self-worth, and perceptions of physical condition and attractive body increasing. Tests of the hierarchical structure of self-esteem showed greater improvements in physical condition and physical self-worth than global esteem and the relationships between global esteem and subdomain levels were shown to be mediated by physical self-worth. Hierarchical regression analyses showed changes in ratings of importance to have little impact on changes in physical self-worth. Both changes in efficacy and aerobic capacity were demonstrated to account for modest but significant variation in physical self-esteem. Results are discussed in terms of contemporary models of self-esteem, potential mediators of exercise effects on esteem, and the need to measure the constructs of interest appropriately....