Serwis Infona wykorzystuje pliki cookies (ciasteczka). Są to wartości tekstowe, zapamiętywane przez przeglądarkę na urządzeniu użytkownika. Nasz serwis ma dostęp do tych wartości oraz wykorzystuje je do zapamiętania danych dotyczących użytkownika, takich jak np. ustawienia (typu widok ekranu, wybór języka interfejsu), zapamiętanie zalogowania. Korzystanie z serwisu Infona oznacza zgodę na zapis informacji i ich wykorzystanie dla celów korzytania z serwisu. Więcej informacji można znaleźć w Polityce prywatności oraz Regulaminie serwisu. Zamknięcie tego okienka potwierdza zapoznanie się z informacją o plikach cookies, akceptację polityki prywatności i regulaminu oraz sposobu wykorzystywania plików cookies w serwisie. Możesz zmienić ustawienia obsługi cookies w swojej przeglądarce.
Recenzja książki: Edukacja muzyczna w świecie zagrożonych wartości tom 2, red. H. Tomaszek-Plewa, A. Golema, M. Szymańska, Akademia Muzyczna im. Karola Lipińskiego we Wrocławiu, Wrocław 2020
Popularność i ogólna dostępność środków przekazujących muzykę w każdym czasie i miejscu spowodowała, zwłaszcza w ostatnim stuleciu, że dla wielu osób podstawową formą kontaktu z muzyką jest jej słuchanie. Media emitujące w nadmiarze gotową, łatwą w odbiorze muzykę nie zachęcają do śpiewania zwłaszcza w zespołach. Odpowiedzią na ten stan rzeczy są natomiast wyniki badań, które wskazują na wartość śpiewu...
Artykuł jest próbą ukazania istoty uczestnictwa w kulturze i jego wartości społeczno- wychowawczych w teoriach wybranych pedagogów i socjologów. Odnosząc się do tych rozważań, ukażę możliwości intensyfikacji wychowania społecznego ludzi różnych środowisk poprzez ich udział w grupowych formach kontaktu z muzyką. Ukazując w aspekcie historycznym i współczesnym niedocenianą dotąd rolę muzycznej działalności...
W niniejszym artykule ustosunkuję się do wybranych zagadnień związanych z relacją: nauczyciel – uczeń, poruszanych w tekstach dawnych i współczesnych pedeutologów. Na tym tle ukażę wyniki sondażu przeprowadzonego wśród 90 studentów kierunków pedagogicznych dwóch bydgoskich uczelni, wspominających swoich byłych nauczycieli i przedstawiających wizję własnej pracy w tym zawodzie. Wnioski wysnute z badań...
W niniejszym artykule ustosunkuję się do wybranych zagadnień związanych z relacją: nauczyciel – uczeń, poruszanych w tekstach dawnych i współczesnych pedeutologów. Na tym tle ukażę wyniki sondażu przeprowadzonego wśród 90 studentów kierunków pedagogicznych dwóch bydgoskich uczelni, wspominających swoich byłych nauczycieli i przedstawiających wizję własnej pracy w tym zawodzie. Wnioski wysnute z badań...
Recenzja książki: Edukacja muzyczna w świecie zagrożonych wartości, tom 2, red. H. Tomaszek-Plewa, A. Golema, M. Szymańska, Akademia Muzyczna im. Karola Lipińskiego we Wrocławiu, Wrocław 2020.
Popularność i ogólna dostępność środków przekazujących muzykę w każdym czasie i miejscu spowodowała, zwłaszcza w ostatnim stuleciu, że dla wielu osób podstawową formą kontaktu z muzyką jest jej słuchanie. Media emitujące w nadmiarze gotową, łatwą w odbiorze muzykę nie zachęcają do śpiewania zwłaszcza w zespołach. Odpowiedzią na ten stan rzeczy są natomiast wyniki badań, które wskazują na wartość śpiewu...
W artykule podjęłam próbę ukazania istoty uczestnictwa w kulturze muzycznej i jej miejsca w wychowaniu. W teoretycznych rozważaniach odniosłam się do treści zawartych w literaturze pedagogicznej i socjologicznej, traktujących o podstawach społecznego współżycia i współdziałania. na przykładach zaczerpniętych z historii, a także z praktyki pedagogicznej, ukazałam rolę muzykowania zespołowego w wychowaniu...
Artykuł jest próbą ukazania istoty uczestnictwa w kulturze i jego wartości społeczno-wychowawczych w teoriach wybranych pedagogów i socjologów. Odnosząc się do tych rozważań, ukażę możliwości intensyfikacji wychowania społecznego ludzi różnych środowisk poprzez ich udział w grupowych formach kontaktu z muzyką. Ukazując w aspekcie historycznym i współczesnym niedocenianą dotąd rolę muzycznej działalności...
W niniejszym artykule ustosunkuję się do wybranych zagadnień związanych z relacją: nauczyciel – uczeń, poruszanych w tekstach dawnych i współczesnych pedeutologów. Na tym tle ukażę wyniki sondażu przeprowadzonego wśród 90 studentów kierunków pedagogicznych dwóch bydgoskich uczelni, wspominających swoich byłych nauczycieli i przedstawiających wizję własnej pracy w tym zawodzie. Wnioski wysnute z badań...
Podaj zakres dat dla filtrowania wyświetlonych wyników. Możesz podać datę początkową, końcową lub obie daty. Daty możesz wpisać ręcznie lub wybrać za pomocą kalendarza.