Serwis Infona wykorzystuje pliki cookies (ciasteczka). Są to wartości tekstowe, zapamiętywane przez przeglądarkę na urządzeniu użytkownika. Nasz serwis ma dostęp do tych wartości oraz wykorzystuje je do zapamiętania danych dotyczących użytkownika, takich jak np. ustawienia (typu widok ekranu, wybór języka interfejsu), zapamiętanie zalogowania. Korzystanie z serwisu Infona oznacza zgodę na zapis informacji i ich wykorzystanie dla celów korzytania z serwisu. Więcej informacji można znaleźć w Polityce prywatności oraz Regulaminie serwisu. Zamknięcie tego okienka potwierdza zapoznanie się z informacją o plikach cookies, akceptację polityki prywatności i regulaminu oraz sposobu wykorzystywania plików cookies w serwisie. Możesz zmienić ustawienia obsługi cookies w swojej przeglądarce.
Objective
Developmental disruption contributes to poor psychosocial outcomes among adolescents and young adults (AYAs) with cancer, though indicators of AYAs' developmental status are not well understood. In this study, we describe perceived adult status as a novel developmental indicator and examine its associations with social milestones achievements and health‐related quality of life (HRQoL)....
Background
A cancer diagnosis, especially advanced cancer, interferes with adolescent/young adult (AYA) peer relationships. AYAs increasingly use digital technologies (i.e., social media, video games) as a social instrument; little is known about the role of digital technologies in the AYA cancer experience. The objective of this analysis was to describe the use and impact of digital technologies...
Background
Few evidence‐based psychosocial programs have been tested among adolescents and young adults (AYAs) with advanced cancer (AC), and early advance care planning (ACP) in this population is rare. The authors aimed to determine the feasibility and acceptability of 1) delivering an established resilience‐coaching program, and 2) integrating ACP into that program, among AYAs with AC.
Methods...
Podaj zakres dat dla filtrowania wyświetlonych wyników. Możesz podać datę początkową, końcową lub obie daty. Daty możesz wpisać ręcznie lub wybrać za pomocą kalendarza.