Serwis Infona wykorzystuje pliki cookies (ciasteczka). Są to wartości tekstowe, zapamiętywane przez przeglądarkę na urządzeniu użytkownika. Nasz serwis ma dostęp do tych wartości oraz wykorzystuje je do zapamiętania danych dotyczących użytkownika, takich jak np. ustawienia (typu widok ekranu, wybór języka interfejsu), zapamiętanie zalogowania. Korzystanie z serwisu Infona oznacza zgodę na zapis informacji i ich wykorzystanie dla celów korzytania z serwisu. Więcej informacji można znaleźć w Polityce prywatności oraz Regulaminie serwisu. Zamknięcie tego okienka potwierdza zapoznanie się z informacją o plikach cookies, akceptację polityki prywatności i regulaminu oraz sposobu wykorzystywania plików cookies w serwisie. Możesz zmienić ustawienia obsługi cookies w swojej przeglądarce.
Poruszone zostały tu tylko wybrane, ale też najistotniejsze aspekty, wskazujące na czym polega funkcja inicjacyjna Katechezy Dobrego Pasterza. Na podstawie analizy literatury opisującej zadania katechezy dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym wyodrębniono trzy: kształtowanie obrazu Boga, wychowanie do modlitwy oraz wprowadzenie w rzeczywistość sakramentalno-eklezjalną. Opisując w jaki sposób...
Głównym zamierzeniem autorki tekstu zatytułowanego „Język biblijny – etapy wprowadzania dzieci do odczytywania znaków” było opisanie zasad pracy z Biblią w edukacji religijnej na podstawie literatury przedmiotu. Biblia jako szczególna księga opowiadająca, a nie opisująca „świętą historię” posługuje się językiem symbolicznym, obrazowym, interpretującym wydarzenia zbawcze, jako Boże interwencje w życiu...
W założeniach pedagogicznych M. Montessori można dostrzec wiele aspektów, które obecnie stanowią podstawy konstruktywizmu. Na pierwszy plan wysuwa się tu dziecko jako aktywny podmiot poznający rzeczywistość. W związku z tym każde dziecko samodzielnie konstruuje swoją wiedzę dotyczącą siebie samego i otoczenia. Kształtując swoją tożsamość na bazie gromadzenia doświadczeń w odpowiednio przygotowanym...
Zmiany społeczno-kulturowe zachodzące w całym świecie stanowią wyzwanie dla szeroko rozumianej edukacji. W proponowanej obecnie koncepcji humanistycznej edukacja ma przygotować człowieka do odbioru, formułowania i rozwiązywania nowych zadań, wynikających ze zmiany położenia bądź etapu rozwoju ze szczególnym zwróceniem uwagi na możliwości podmiotu oraz jego osobiste dążenia. Postulowane zmiany dotyczą...
Duże znaczenie na kształtowanie się poglądów pedagogicznych J. W. Dawida i M. Montessori miały czynniki społeczno-ekonomiczne oraz szybki rozwój nauki w drugiej połowie XIX wieku. Bardzo dynamicznie rozwijały się między innymi takie dziedziny jak biologia, psychologia, socjologia, medycyna. Zmiany cywilizacyjne stały się również bodźcem dla rozwoju pedagogiki, której celem było przygotowanie człowieka...
Podaj zakres dat dla filtrowania wyświetlonych wyników. Możesz podać datę początkową, końcową lub obie daty. Daty możesz wpisać ręcznie lub wybrać za pomocą kalendarza.