-
Grot Z., Powstanie Uniwersytetu Poznańskiego 1918-1919, Poznań 1969.
-
Grzelczak P., Dmowski, Piłsudski et al. Doktorzy honoris causa Uniwersytetu Poznańskiego w II Rzeczypospolitej, Kronika Miasta Poznania, 2019, 1.
-
Gullvåg Holter Ø., Social Theories for Researching Men and Masculinities. Direct Gender Hi-erarchy and Structural Inequality, [w:] Handbook of Studies on Men & Masculinities, red. M.S.Kimmel, J.Hearn, R.W.Connell, London 2005.
-
Harford J., The Perspectives of Women Professors on the Professoriate: AMissing Piece in the Narrative on Gender Equality in the University, Education Sciences, 2018, 8, 2.
-
Hirdmann Y., The State of Women’s History in Sweden: AnOverview, Writing Women’s History: International Perspectives, red. K.M.Offen, R.Roach Pierson, J.Rendall, London 1992.
-
Jackson R.M., Destined for Equality. The Inevitable Rise of Women’s Status, Cambridge 1998.
-
Koehlerówna A., Ludwika Dobrzyńska-Rybicka (1868-1958), Serwis Wydziału dziennikarstwa, Informacji i Bibliologii UW, http://bbc.uw.edu.pl/dlibra/doccontent?id=1215&dirids=1.
-
Kolbuszewska J., Kobiety w nauce – akademicki awans polskich historyczek wczoraj idziś, Sensus Historiae, 2015, 2.
-
Kolbuszewska J., Wskrzeszenie państwa polskiego arównouprawnienie kobiet wnauce, Sensus Historiae, 2018, XXX, 1.
-
Kostkiewicz J., Kierunki i koncepcje pedagogiki katolickiej wPolsce 1918-1939, Kraków 2013.