-
Źródła
-
Bolsec Jérôme (1583), Historia żywota, spraw i śmierci Jan Kalwina, zawołanego niegdy ministra genewskiego, Druk. A. Piotrkowczyk, Kraków.
-
Czechowic Marcin (1590), WUIEK, To iest krotki odpis ná pisánie X. Iákubá Wuyká z Wągrowcá Theologá Societatis Jesu, o Bostwie Syná Bożego y duchá ś. Przez Marcina Czechowica uc zyniony. Do tychże stárszych z ktorych dozwoleniem X. Wuiek pisał y wydał książki swe, Lublin.
-
Disputatia wileńska, którą miał ks. Marcin Śmiglecki Soc. Jesu z ks. Danielem Mikołajewskim sługą Słowa Bożego de primatu Petri a o jednej widomej głowie Kościoła Bożego dnia 2. czerwca w roku 1599. Od samego autora cale i szczyrze wydana (1599), Druk. A. Cotenius, Toruń.
-
Dysputacja Wileńska, którą miał ks. Marcin Śmiglecki Societatis Jesu z ministrami ewangelickimi 2 Iunii w roku 1599. O jednej widomej glowie Kościoła Bożego wydana przez Pawła Wołłowicza w Wilnie (1599), Druk. P. Wołłowicz, Wilno.
-
Gilowski Paweł (1579), Wykład Katechizmu Kościoła Krześcijańskiego z Pism swiętych dla Wiary prawdziwey utwierdzenia, Kraków.
-
Historyja o papieżu Janie tego imienia VIII, ktory był Gilberta biała głowa z Anglijej (1560), Brześć Litewski.
-
Krowicki Marcin (1584), Apologia więtsza, To iest: Obroná Náuki prawdziwey u Wiáry stárodawney krześciáńskiey, ktorey uczyli Prorocy, Kristus Syn Boży y Apostołowie święci, Wilno.
-
Łaszcz Marcin (1615), Tryplika Ná Duplikę X. Tenebrioná Niedoperzá Ministra Zborowey Drużyny w Toruniu, ktory nowinek iakichsi Poznańskich popieraiąc bez mozgu, bez prawdy, bez miary, iuż to wtorym scriptem swoim, dosyć szkárádnym Kátholiki szczypie, wykrzyka, ná zwádę zátaia, ázali mu áby tą rożą szczęście posłuży, za co oberwie, Kraków.
-
Łaszcz Marcin (1597), Okulary na zwierciadło nabożeństwa chrzesciańskiego w Polscze, Druk. Łazarzowa, Kraków.