Tekst poświęcony jest roli płci w wybranych kampaniach wyborczych
z lat 2000, 2001, 2010 i 2011. Oparty jest na analizie treści telewizyjnych kampanii
wyborczych, zwłaszcza płatnych spotów reklamowych. Zbadano czy i jak w programach
wyborczych pojawiały się kobiety, i jak się to miało do obecności mężczyzn. Przedmiotem
analizy były też dotyczące płci treści kampanii. Wyniki wskazują, że mimo upływu lat
w badanych jedenastoleciu rola kwestii płci i udział kobiet nie ulegają większym zmianom.
Kobietom powierza się mniejszą pulę czasu i odgrywają mniej ról w programach wyborczych.
Kwestie płci są prawie nieobecne, a największy wzrost udziału kobiet dotyczy tła
telewizyjnych programów wyborczych. Co ciekawe, najwięcej miejsca w ostatnich latach
oferują kobietom partie konserwatywne, i w większości badanych spotów dominuje konserwatywny
i patriarchalny obraz płci.