Odpowiednie wprowadzanie małego dziecka w świat pojęć geometrycznych nie jest łatwym zadaniem dla nauczyciela. Wymaga odpowiedniego przygotowania od strony matematycznej oraz psychologicznej. Niezbędnymi czynnikami w tym procesie są: ugruntowana wiedza nauczyciela w zakresie pojęć i umiejętności geometrycznych a także znajomość kolejno następujących po sobie poziomów rozwoju myślenia geometrycznego dziecka. Wypełnienie tych kryteriów przez nauczyciela daje mu możliwość twórczego działania w procesie budowania w umyśle dziecka prawidłowych pojęć i umiejętności geometrycznych. Ponadto wiedza odnośnie tych dwóch wymienionych czynników determinuje możliwe sposoby, drogi wybierane prze z nauczyciela do kształtowania pojęć i umiejętności matematycznych. Pozwala na wykorzystanie kreatywności dzieci w poznawaniu otaczającego świata i tworzenie właściwych sytuacji edukacyjnych. Twórcze podejście nauczyciela nie może być jedynie intuicyjnym działaniem, ale powinno opierać się na wiedzy, umiejętnościach, posiadanym doświadczeniu, obserwacji dzieci oraz głębokiej refleksji.
Taking students in the world of geometric concepts is not an easy task for a teacher. It requires preparation in both these areas: mathematical and psychological. In this process essential factors are: deep knowledge of a teacher about geometric concepts and skills as well as awareness of sequence of levels of geometric thinking. Once the teacher meets these two requirements, he or she is able to create correct abstract geometric concepts and skills in a child's mind. What is more, knowledge about these factors allows the teacher to choose possible ways that lead to the development of mathematical concepts and skills. A teacher can use creativity of children for gaining knowledge about the world around them and building appropriate learning situations. A creative approach of a teacher cannot rely only on intuition. Instead, it should be based on knowledge, skills, previous experience, observation of children and deep reflection.