-
1. Banach Cz.1995. Cechy osobowości nauczycieli "Nowa Szkoła", No. 3.
-
2. Bielski J. 1999. Teoretyczne i metodyczne podstawy efektywności pracy nauczyciela wychowania fizycznego. Wydawnictwo Akademii Świętokrzyskiej. Piotrków Trybunalski.
-
3. Cieśliński R. 1988. Zawód i praca nauczyciela wychowania fizycznego. Wydawnictwo AWF, Warszawa.
-
4. Czabański B.(1997). O duszy nauczycielstwa wychowania fizycznego. Życie Akademickie, AWF, Wrocław.
-
5. Dudzikowa M. 1995. Autorytet nauczyciela w opinii uczniów. Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze, No. 8.
-
6. Denek K. 1994. Podmiotowość nauczycieli i uczniów w procesie kształcenia i jej uwarunkowania (in:) Uczestnicy procesu dydaktycznego [Ed.] Półturzycki J., Wesołowska A. Toruń.
-
7. Duraj - Nowakowa K. 1999. Pedeutologia o działalności zawodowej nauczycieli akademickich w kształceniu pedagogów: wnioski i prognozy. (in:) K. Duraj - Nowakowa [Ed.:] Nauczyciele akademiccy w procesie kształcenia pedagogów. Kraków- Łowicz.
-
8. Goffman E. 2000. Człowiek w teatrze życia codziennego. KR Press, Kraków.
-
9. Kuśnierz C. 2011 Postrzeganie nauczycieli wychowania fizycznego w gronie pedagogicznym, [w:] Nowe – bliższe zdrowiu wychowanie fizyczne (poszukiwania). Pańczyk W., Warchoł K. (red). Uniwersytet Rzeszowski s. 140-157.
-
10. Kwiatkowska H. 2005.Tożsamość nauczycieli. Między anomią a autonomią. Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk.