Zintegrowanie narzędzi logistycznych w proces kształtowania polityki transportowej miasta jest narzędziem uniwersalnym i zazwyczaj powszechnym. W artykule postanowiono dokonać analizy i oceny zastosowania konceptu smart w kształtowaniu polityki transportowej na przykładzie miasta średniej wielkości. Jest to spowodowane koniecznością integracji mieszkańców aglomeracji jako ważnego ogniwa funkcjonowania. Tworzy to bowiem unikalny model zarządzania miastem. To płaszczyzna sprzężenia i połączenia logistyki i innowacji społecznych, dzięki której uzyskiwane mogą być zwielokrotnione korzyści dla każdego uczestnika życia publicznego – władze miasta, mieszkańcy, przedsiębiorcy. Inteligentne rozwiązania w zakresie zarządzania ruchem miejskim, parkingami, systemami energetycznymi, oświetlenia ulic, dystrybucji ciepła to jedne z wielu przykładów konceptu smart w zrównoważonej strategii rozwoju miasta.
The sustainable of logistic tools in the process of creating the city's transport policy is a universal and usually common tool. In the article, it was decided to analyze and evaluate the application of the smart concept in creating the transport policy on the example of a medium-sized city. This is due to the necessity to integrate the inhabitants of the agglomeration as an important link in its functioning. It creates a unique model of city management. It is a platform for coupling and connecting logistics and social innovation, which caused multiplied benefits can be obtained for every participant in public life - city authorities, habitants, entrepreneurs. Intelligent solutions in the field of urban traffic management, parking areas, energy systems, street lighting, heat distribution are one of the many examples of the smart concept in a sustainable city development strategy.